کانون سنگرسازان بی سنگر با صدور بیانیه ای با آرمان های امام(ره) و شهیدان والامقام تجدید میثاق و با مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تجدید میثاق کرد

بیانیه تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام خمینی(قدس سره الشریف)، شهیدان والامقام و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ‏ای(مدظله العالی) به مناسبت چهل و دومین سالگرد تشکیل جهاد سازندگی و بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی

ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی

سلام و درود خدا بر شما

«ما در مشکلات باید متوسل بشویم به ملت. ملتی که - بحمدالله - مهیا برای کمک و فداکاری بوده و هستند.» زمانی که 42 سال پیش در 26 خرداد 1358، این سخن گوهربار را از لسان روح خدا، خمینی کبیر(ره) شنیدیم، ما که از چند ماه قبل تلاش خود را برای آبادانی خرابه ای که به نام وطن تحویل گرفته بودیم، شروع کرده بودیم، عزم خود را جزم کردیم تا جهادی کنیم برای سازندگی ایرانی که اینک اسلامی هم شده بود و آن را موسوم کردیم به جهاد سازندگی.

همه از هر قشری به دور از هر نوع ریا و تزویری دور هم جمع شده بودیم که دستور اماممان را اجرا کنیم، آنجا که فرمود: «همه قشرهای ملت، زن و مرد، پیر و جوان، دانشگاهی و دانشجو، مهندسین و متخصصین، شهری و دهاتی، همه با هم باید تشریک مساعی کنند و این ایران را که خراب شده است بسازند.»

خداوند را شاکریم که در ورودمان به کار سازندگی، دستمان را پیش ملت دراز کردیم و دست یاری طلبیدیم و چنان در عمران، آبادی و سازندگی کشور تلاش نمودیم که مقتدایمان فرمود: « آفرین بر شما که اینگونه به اسلام و انقلاب اسلامی آبرو دادید.»

آری! «هنوز جنگ شروع نشده بود که جهاد سازندگی شهید داد. جهاد سازندگي در ميدان سازندگي شهيد داد؛ چون کساني دشمنِ اين بودند که انقلاب توفيق پيدا کند. مي ديدند که اين جوان تحصيلکرده و آگاه، يا اين انسان ماهر و خدوم و زحمتکش، با سازندگي و کار خود، پايه هاي اين نظام را مستحکم مي کند؛ لذا تعدادي از اين عزيزان، قبل از شروع جنگ تحميلي، به وسيله عناصر منافق و مخالف با نظام مقدّس جمهوري اسلامي، جان خود را از دست دادند و به شهادت رسيدند.»

با آغاز دوران پر افتخار دوران دفاع مقدس، داوطلبانه وارد عرصه دفاع از میهن شده و تا آنجا به پیش رفتیم که «رکن سوم جنگ» را بر عهده گرفتیم و مسئول پشتیبانی و مهندسی جنگ شدیم. این رکن سوم با اعزام بیش از 540هزار نفر به جبهه‏ها، 3396 شهید گرانقدر، 1000 آزاده سرافراز و 22هزار جانباز عزیز تقدیم کرد و آنقدر از خود رشادت نشان داد که پیر و مقتدایش لقب پر افتخار «سنگرسازان بی سنگر» را اعطا کرد و رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) فرمودند که «جنگ تحميلي شروع شد و باز جهاد سازندگي در خطوط مقدّم بود. اين لقبِ پرافتخارِ «سنگرسازِ بي سنگر»، نشان دهنده خيلي از معاني است. در طول دوران جنگ، در خطوط مقدّم، در پشت جبهه ها و در اواسط جبهه ها، همه جا حضور جهاد سازندگي مشخّص بود. سنگر را شما ساختيد. جاده مواصلاتي نيروها و انبارهاي مهمّات را شما ساختيد. تعميرات را شما انجام داديد. کارهاي بزرگ و ابتکاري را که به ذهن کسي خطور نمي کرد که کساني بتوانند انجام دهند، شما پيشرو و مبتکر بوديد.» و اماممان فرمود: «نقش جهادسازندگی در جنگ، کمتر از نیروهای نظامی نبوده و نیست، و این اقراری است مکرر از سوی فرماندهان ارتشی و سپاهی ما که اگر جهاد نبود پیروزی با این سرعت به دست نمی‌آمد.»

پس از دوران دفاع مقدس نیز به تنها چیزی که فکر می کردیم به استواری پایه های اسلام ناب محمدی(ص) بود چرا که بنیانگزار نظام اسلامی، ما «فرزندان جهادی»اش را به آن وصیت کرده بود و مسئولیت های بزرگی را بر عهده گرفتیم که پروژه های بزرگ عمرانی، سدسازی، بازسازی مناطق جنگ، خودکفایی در تولید گندم، دام، طیور و آبزیان بخشی از این مسئولیت هاست و خدا را شاکریم که «مدیریت جهادی» امروزه از موفق ترین شیوه های مدیریتی در سطح جامعه مطرح است.

اینک در آستانه چهل و دومین سالگرد تاسیس جهاد سازندگی، ضمن عرض تبریک هفته جهاد کشاورزی به همه ملت شریف ایران، موکدا تصریح و تاکید می داریم که:

  1. بر عهدی که با امام عزیز و رهبری گرانقدر بسته ایم تا آخرین قطره خونمان هستیم و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی جمهوری اسلامی را که به برکت نثار خون عزیزانمان آبیاری نمودیم را نصب العین خود قرارداده و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا به دور از هرگونه مرزبندی سیاسی، جناحی، گروهی و غیرالهی تنها برای کسب رضای الهی گام برداریم و در راه ارتقای ایران اسلامی تلاش کنیم.
  2. از همه ملت شریف، بزرگ و صبور ایران اسلامی می خواهیم، علیرغم تمامی کمبودها و مشکلات، بار دیگر در «انتخابات» این آزمون بزرگ همبستگی و دفاع از نظام اسلامی حاضر شوند و با حضور حداکثری خود، امنیت، آسایش و سازندگی کشور را تضمین نمایند.
  3. برای منتخب ملت شریف ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آرزوی موفقیت می کنیم و اعلام می کنیم که نسخه همان است که بنیانگزار جمهوری اسلامی با صدایی رسا اعلام فرمود: «ما در مشکلات باید متوسل بشویم به ملت. ملتی که - بحمدالله - مهیا برای کمک و فداکاری بوده و هستند.»
  4. ما جهادگران جهاد سازندگی به اثبات رسانده ایم که بهترین پشتیبانان برای تولید بوده‏ایم و بیشترین تلاش برای رفع موانع آن را داشته‏ایم و اینک که توسط رهبری معظم انقلاب شعار سال «تولید، پشتیبانی‏ها، مانع زدایی ها» اعلام شده است، آماده ایم که این تجربیات گرانبها را به بهترین شکل ممکن به مسئولین و دست اندرکاران منتقل و در این راه یاری‏شان نماییم.
  5. بار دیگر «تروریسم اقتصادی» استکبار جهانی که در قالب تحریم‏های ظالمانه بر این ملت شریف و آزاده تحمیل شده است را محکوم نموده و از ملت همیشه سرافرازمان می خواهیم که با صبوری بیشتر این آخرین تلاش های مذبوحانه شیطان بزرگ و همدستانش را تحمل کنند چرا که به وعده الهی «أَلَیْسَ اللَّهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ» معتقدیم و نشانه‏های «أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ» در حال ظهور است.

بر سفره رنگین آزادی نشسته‏ایم و نان آزادی‏مان را می‏خوریم؛ بگذار کرکسان عالم هر چه می خواهند بگویند.

 

کانون سنگرسازان بی سنگر

آخرین اصلاح در تاریخ 24/03/1400

اشتراک این مطلب

نوشتن یک دیدگاه

مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز و فیلد های ستاره دار را پر کرده باشید. کد HTML مجاز نمیباشد.

درباره ی کانون

تشکل (سازمان) مردم‌نهاد «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر»، در سال 1383 با همت هیأت‌امنای آن که متشکل از «347» نفر از فرماندهان و باسابقه‌ترین نیروهای عملیاتی و ستادی «6» قرارگاه (لشگر)، «14» تیپ و «69» گردان مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ـ از سراسر کشور ـ بودند، تأسیس گردید و باعث شد این نیروها مجدداً گرد هم آیند.

 

با این اوصاف، «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر» مؤسسه‌ای فرهنگی ـ صنفی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است که به منظور حفظ انسجام نیروهای پ.م.ج.ج، تلاش در جهت ادامة راه شهدای جهاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای جهادگر و ایثارگران سازمان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (پ.م.ج.ج) در هشت سال دفاع مقدس، حمایت از ایثارگران جهاد و خانواده‌های ایشان و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تخصصی این عزیزان، تأسیس شده و فعالیت می‌نماید.

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی؛ لطفا برای اطلاع از فراخوان‏ ها و اطلاعیه های کانون سنگرسازان بی سنگر عضو شوید.