بیانیه کانون سنگرسازان بی سنگر به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس

کانون سنگرسازان بی سنگر ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهیدان والامقام آن به ویژه شهدای سنگرساز بی‏سنگر اعلام می دارد، هفته دفاع مقدس آن هم  در 40 سالگی این دفاع، یک فرصت طلایی برای بازخوانی تاریخ دفاع برای نسل جوان و بهره‌گیری از درس‌ها و عبرت‌های آن دوران برای عبور از شرایط دشوار کنونی و غلبه بر جنگ اقتصادی دشمنان است. و در این راه همچون طول حیات پربرکت انقلاب اسلامی، با صلابت در کنار رهبری فرزانه و مسئولین و ملت شریف ایران ایستاده ایم و با همه عزیزان فریاد می زنیم «ما قوی هستیم.»

کانون سنگرسازان بی سنگر با صدور بیانیه ای چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس را گرامی داشت. متن این بیانیه بدین شرح است: 

"هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه‌ زمانی نیست؛ بلکه گنجینه‌ عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه‌‌گذاری کند." (حضرت امام خامنه‌ای)

چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در پیش روی ماست و آن را گرامی می داریم. ما ملت ایران در طول تاریخ و فرهنگ چندین هزار ساله مان به اثبات رسانده ایم که اهل جنگ نیستیم و آرامش و آسایش را برای همگان خواهانیم. پس چرا آغاز دفاع مقدس برایمان گرامی است؟ شاید یکی از پاسخ ها این باشد که برای اولین بار در دویست سال اخیر، حتی یک وجب از خاکمان را به دشمنان واگذار نکردیم.
آری 40 سال پیش در چنین روزهایی دشمن بعثی که تحث تاثیر تبلیغات روانی دشمنان انقلاب نوپای اسلامی ایران قرار گرفته بود با حمایت همه جانبه استکبار جهانی با خیال خام تصرف چند روزه تهران و نگاه جاهلانه سلطه بر ایران اسلامی به مرزهای کشورمان حمله کرد، اما این تجاوز از پاسخ کوبنده جوانان این مرز و بوم در امان نماند و چنان رشادت هایی از جوانان سر زد که دشمنان چاره ای جز قبول شکست نداشتند.
جوانان غیوری که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در قالب نهاد مقدس جهاد سازندگی و با شعار پر مغز «همه با هم» در سایه آیه مقدسه «قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی» گرد هم آمده بودند ندای «هل من ناصر ینصرنی» پیر فرزانه و بنیانگزار کبیر انقلاب اسلامی را به گوش جان شنیدند و داوطلبانه در جبهه های حق علیه باطل حاضر شدند و بار سنگین «پشتیبانی و مهندسی جنگ» را به دوش گرفتند تا در کنار برادران سپاهی و ارتشی با پیوستن خیل عظیم مردم سرافراز نگذارند دشمن زبون بعثی گوشه چشمی به آب و خاک این دیار پرافتخار داشته باشد.
جوانان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد چنان شجاعانه بر بلندای کوه ‏های آهنی ماشین های رزمی ایثارگری کردند که امام عزیزشان لقب پر افتخار «سنگرسازان بی سنگر» را به آنها اعطا کرد و در آخرین پیام خود آنها را «فرزندان عزیز جهادی‏ ام» خطاب کرد.
مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه‏ ای (مدظله العالی) در رسای از جان گذشتگی های جهادگران جهاد سازندگی فرمودند: « آنچه كه مسلم است، نقش شهداي جهاد در جنگ يا به تعبير بهتر، نقش سرداران جهاد در جنگ، يكي از نقش هاي بارز و درجه ‌اوّل است. به نظر من اين تعبير سنگر سازان بي‌سنگر، تعبير خيلي خوبي است كه براي اين عزيزان رايج شده است. اينها در ميدان جنگ،غير از جهاد، درس ديگر هم دادند كه به نظر من اهميت آن درس، از نفس جهاد و مبارزه كمتر نيست و آن اين است كه در ميدان هاي مبارزه،هر كس بايد نگاه كند و ببيند صحنه از او چه چيزي طلب مي‌كند.»
کانون سنگرسازان بی سنگر ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهیدان والامقام آن به ویژه شهدای سنگرساز بی‏سنگر اعلام می دارد، هفته دفاع مقدس آن هم در 40 سالگی این دفاع، یک فرصت طلایی برای بازخوانی تاریخ دفاع برای نسل جوان و بهره‌گیری از درس‌ها و عبرت‌های آن دوران برای عبور از شرایط دشوار کنونی و غلبه بر جنگ اقتصادی دشمنان است. و در این راه همچون طول حیات پربرکت انقلاب اسلامی، با صلابت در کنار رهبری فرزانه و مسئولین و ملت شریف ایران ایستاده ایم و با همه عزیزان فریاد می زنیم «ما قوی هستیم.»
کانون سنگرسازان بی سنگر

آخرین اصلاح در تاریخ 01/07/1399

اشتراک این مطلب

نوشتن یک دیدگاه

مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز و فیلد های ستاره دار را پر کرده باشید. کد HTML مجاز نمیباشد.

درباره ی کانون

تشکل (سازمان) مردم‌نهاد «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر»، در سال 1383 با همت هیأت‌امنای آن که متشکل از «347» نفر از فرماندهان و باسابقه‌ترین نیروهای عملیاتی و ستادی «6» قرارگاه (لشگر)، «14» تیپ و «69» گردان مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ـ از سراسر کشور ـ بودند، تأسیس گردید و باعث شد این نیروها مجدداً گرد هم آیند.

 

با این اوصاف، «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر» مؤسسه‌ای فرهنگی ـ صنفی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است که به منظور حفظ انسجام نیروهای پ.م.ج.ج، تلاش در جهت ادامة راه شهدای جهاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای جهادگر و ایثارگران سازمان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (پ.م.ج.ج) در هشت سال دفاع مقدس، حمایت از ایثارگران جهاد و خانواده‌های ایشان و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تخصصی این عزیزان، تأسیس شده و فعالیت می‌نماید.

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی؛ لطفا برای اطلاع از فراخوان‏ ها و اطلاعیه های کانون سنگرسازان بی سنگر عضو شوید.