بیانیه کانون سنگرسازان بی سنگر به مناسبت هفته دفاع مقدس

کانون سنگرسازان بی سنگر به مناسبت چهل و دومین سالروز آغاز دفاع مقدس بیانیه ای صادر کرد. 

متن این بیانیه بدین شرح است: 

بسمه تعالی

ملت شریف ایران اسلامی

سلام علیکم

ما ملت ایران اسلامی در طول تاریخ و فرهنگ چندین هزار ساله مان به اثبات رسانده ایم که اهل جنگ نیستیم و آرامش و آسایش را برای همگان خواهانیم. پس چرا آغاز دفاع مقدس را گرامی می‏داریم؟ برای این سوال پاسخ های بسیاری را می توان متصور شد، ولی آنچه که از کلام مقام معظم رهبری استنتاج می شود این است که: «هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه‌ زمانی نیست؛ بلکه گنجینه‌ عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه‌‌گذاری کند.»

یکی از زمینه هایی که بایستی سرمایه گذاری کرد و گنجینه عظیم آن را استخراج نمود، نقش پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد است که رکن سوم دفاع مقدس بود تا آنجا که امام راحل(ره) فرمودند: «نقش جهادسازندگی در جنگ، کمتر از نیروهای نظامی نبوده و نیست، و این اقراری‏‎ ‎‏است مکرر از سوی فرماندهان ارتشی و سپاهی ما که اگر جهاد نبود پیروزی با این سرعت‏‎ ‎‏به دست نمی آمد. باید اعتراف کرد که اینان بزرگترین آبرو را به انقلاب اسلامی خود‏‎ ‎‏داده اند»  

آری! جوانان غیوری که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به منظور آبادانی کشور «جهاد سازندگی» را تشکیل داده بودند، بعد از شروع دفاع مقدس و تهاجم همه جانبه استکبار جهانی، به جبهه های حق علیه باطل روانه شدند و «پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد» را تشکیل دادند و آنقدر رشادت و ایثار و از خودگذشتگی نشان دادند که خمینی کبیر(ره) «لقب پر افتخار سنگرسازان بی سنگر» را به آنان اعطا کرد.. ابتکارات، نوآوری ها، بومی سازی ها و... که در این دوران و در اوج کمبودها و نیازها توسط این نیروها انجام شد، از گنجینه هایی است که کمتر به آن پرداخته شده است.

اینک بعد از 42 سال از آغاز جنگ تحمیلی و همزمان با عنوان شدن ایده «احیای جهادسازندگی»، ما اعضای کانون سنگرسازان بی سنگر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همرزمان شهید و سفرکرده و آرزوی سلامتی و طول عمر برای سایر همرزمان عزیزمان، به استحضار می رسانیم که بر سر عهد و پیمانی که با انقلاب، امام راحل، رهبری عزیز و شهدای گرانقدر بسته ایم، پا برجاییم و آماده ایم که هر آنچه از گنجینه عظیم بدست آمده از جهادسازندگی و دفاع مقدس در تجربه، ذهن و توانمان داریم بدون هیچ چشمداشتی در اختیار دولت و نظام مقدس قرار دهیم و با دست در دست هم نهادن به مهر، تلاشی مضاعف شود تا میهن خویش را کنیم آباد.

سلامتی، موفقیت و عاقبت بخیری آحاد ملت شریف ایران آرزوی قلبی ماست و از شما می خواهیم این فرزندانتان را از دعای خیر خود محروم نفرمایید.

و من الله التوفیق

کانون سنگرسازان بی سنگر

اشتراک این مطلب

نوشتن یک دیدگاه

مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز و فیلد های ستاره دار را پر کرده باشید. کد HTML مجاز نمیباشد.

درباره ی کانون

تشکل (سازمان) مردم‌نهاد «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر»، در سال 1383 با همت هیأت‌امنای آن که متشکل از «347» نفر از فرماندهان و باسابقه‌ترین نیروهای عملیاتی و ستادی «6» قرارگاه (لشگر)، «14» تیپ و «69» گردان مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ـ از سراسر کشور ـ بودند، تأسیس گردید و باعث شد این نیروها مجدداً گرد هم آیند.

 

با این اوصاف، «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر» مؤسسه‌ای فرهنگی ـ صنفی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است که به منظور حفظ انسجام نیروهای پ.م.ج.ج، تلاش در جهت ادامة راه شهدای جهاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای جهادگر و ایثارگران سازمان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (پ.م.ج.ج) در هشت سال دفاع مقدس، حمایت از ایثارگران جهاد و خانواده‌های ایشان و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تخصصی این عزیزان، تأسیس شده و فعالیت می‌نماید.

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی؛ لطفا برای اطلاع از فراخوان‏ ها و اطلاعیه های کانون سنگرسازان بی سنگر عضو شوید.