اولین گزارش از برگزاری نخستین اردوی راهیان جهادی کانون سنگرسازان بی سنگر

اولین گزارش از برگزاری نخستین اردوی راهیان جهادی کانون سنگرسازان بی سنگر منتشر شد.

به گزارش سایت سنگرسازان بی سنگر به نقل از دفتر ترویج فرهنگ جهادی کانون، در این گزارش که در قالب 14 صفحه منتشر شده است به موضوعاتی مانند ماجرای یادمان بوالحسن، چشم انداز اردوی راهیان جهادی، اهداف برگزاری اردو، اطلاع رسانی و ثبت نام، برنامه روزانه اردو، ترکیب اعضای گروه و اقدامات عمرانی انجام شده در اردو اشاره شده است. 

در بخش چشم انداز اردوی راهیان جهادی تصریح شده است: «تجربیات دفاع مقدس یکی از ارزشمندترین ذخایر موجود برای ایجاد تمدن اسلامی است. تجربیات جهاد سازندگی نیز به عنوان یکی از نهادهای مولود انقلاب حامل بزرگترین تجربیات انسانی و مهندسی است. اردوی راهیان ‌جهادی سعی در ایجاد بستری بین نسلی برای انتقال تجربیات نسل گذشته به نسل جدید دارد تا جریان جهادی کشور (که قطعاً نیاز و سرمایه امروز و آینده ایران و انقلاب اسلامی برای پیشرفت و تعالی است)، با بهره گیری از کوله بار تجربیات کهنه جهادگران انقلاب و مترقی تر از آنان پیش برود.
قرار است در این اردوها با آنان که با شهدا زیسته‌اند و منش و روش آنها را به صورت ضمنی با خود دارند، کار جمعی کنیم، هم‌کلام و هم‌سفره شویم، و با آنها زندگی کنیم تا درکی گسترده‌تر از هویت و گذشته خود و راهی که باید جوانان ادامه دهند، بیابیم؛ و البته مهارت هایی را نیز کسب کنیم. اردوهای راهیان‌جهادی ضمن اینکه خادمی شهدا و آشنایی با آنها و روایت های قهرمانانه و مظلومانه و البته کمتر شنیده شده شهدا را در دل خود دارد، از فضای فعلی جامعه نیز دور نیست و به بررسی چالش های موجود و راه‌حل‌یابی برای آنها و حل مسأله نیز می پردازد. به امید روزی که در جای‌جای کشور به بهانه شهدای سازندگی و اردوهای راهیان ‌جهادی دست به ایجاد تحول در منش و روش مردم بزنیم و عقلانیت انقلابی را حاکم کنیم.»

بنابر این گزارش مهمترین اهداف این اردو عبارت بود از: 

1. تکمیل یادمان و مرکز اسکان زائران و فعالیت گروه‌های جهادی برای استقرار در منطقه (در شمایل سنگرهای 5ضلعی ابتکاری جهادگران در جبهه های دفاع مقدس، و البته با ساخت با دوام تر در برابر شرایط خاص آب و هوایی کردستان)،
2. برگزاری نشست ها و جلسات روایتگری و گفتگوی بین نسلی برای آشنایی جوانان با جهاد سازندگی، جهادگران و رزمندگان و شهدای جهاد، شرایط استان کردستان پس از انقلاب و در دفاع مقدس و نقش ویژه جهاد در کردستان،
3. بررسی اولیه چالش های منطقه برای دستیابی به نظام مسائل مردم در منطقه و تلاش برای تدوین سند جامع پیشرفت منطقه؛ به عنوان مقدمه ای بر مطالعات توسعه جهادی و ایجاد تحول برای منطقه و مردم بومی؛ جهت ارائه و اجرا با کمک دستگاه های مسئول و حاکمیتی

 

متن کامل این گزارش را در اینجا مطالعه فرمایید.

 

اشتراک این مطلب

دیدگاه1

  • لینک نظر علي اصغر كريمي

    علي اصغر كريمي

    20/06/1400

    سلام
    شيوه جهادي در كشور نياز به پشتوانه قانوني محكم دارد. در قانون برنامه و بودجه بايد جايگاه جهاد سازندگي روشن شود.
    با اقتصاد سرمايه داري منفعت طلب نمي توان انقلاب و نظام اسلامي را به پيش برد.
    شيوه جهادي = همه با هم = مردمي = دانش بنيان - در همه عرصه ها از جمله اقتصاد بايد جلودار حركت ها باشد. ان شاءالله

نوشتن یک دیدگاه

مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز و فیلد های ستاره دار را پر کرده باشید. کد HTML مجاز نمیباشد.

درباره ی کانون

تشکل (سازمان) مردم‌نهاد «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر»، در سال 1383 با همت هیأت‌امنای آن که متشکل از «347» نفر از فرماندهان و باسابقه‌ترین نیروهای عملیاتی و ستادی «6» قرارگاه (لشگر)، «14» تیپ و «69» گردان مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ـ از سراسر کشور ـ بودند، تأسیس گردید و باعث شد این نیروها مجدداً گرد هم آیند.

 

با این اوصاف، «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر» مؤسسه‌ای فرهنگی ـ صنفی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است که به منظور حفظ انسجام نیروهای پ.م.ج.ج، تلاش در جهت ادامة راه شهدای جهاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای جهادگر و ایثارگران سازمان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (پ.م.ج.ج) در هشت سال دفاع مقدس، حمایت از ایثارگران جهاد و خانواده‌های ایشان و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تخصصی این عزیزان، تأسیس شده و فعالیت می‌نماید.

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی؛ لطفا برای اطلاع از فراخوان‏ ها و اطلاعیه های کانون سنگرسازان بی سنگر عضو شوید.