مدیر عامل کانون سنگرسازان بی سنگر: اینکه کانون سنگرسازان بی سنگر برای خدمات رسانی به ایثارگران دارای ردیف بودجه باشند انتظار زیادی نیست

مدیر عامل کانون سنگرسازان بی سنگر در سی و یکمین جلسه فصلی شورای هماهنگی کانون سنگرسازان بی سنگر استان ها و شهرستان های ویژه گفت: جهاد به عنوان رکن سوم جنگ بیش از 540 هزار نفر نیرو به جبهه های دفاع مقدس اعزام کرده است که به جهت نداشتن سازمان و ساختارمشخص رزمی در جهاد، این نیروها با مشکلات زیادی روبرو شده اند.
محمد صدوری با بیان این مطلب افزود: پس از پایان جنگ ارتش که نیروی مردمی نداشت با مشکلاتی روبرو نشد. سپاه نیز با داشتن سازمان بسیج با مشکل خاصی روبرو نیست ولی نیروهای جهاد متولی خاصی نداشتند. فلسفه تشکیل کانون سنگرسازان بی سنگر نیز همین است که بازو و مددکار وزارت جهاد کشاورزی و اداره کل امور ایثارگران این وزارتخانه در ارائه خدمات به جامعه سنگرسازان بی سنگر باشد. مدیران وقت وزارت جهاد کشاورزی نیز با همین نگاه اقدام به تشکیل سازمان مردم نهاد کانون کردند و مصوب هم کردند که در راه ارائه خدمات این کانون را یاری کنند.
وی افزود: ما در سراسر کشور کانون سنگرسازان بی سنگر داریم که اعضای حاضر مدیران عامل یا روئسای هیئت مدیره این کانون ها هستند. اعضای هیئت مدیره این کانون ها فرماندهانی هستند که در دوران دفاع مقدس مسئولیت فرماندهی داشتند و این فرماندهان اعضای هیئت مدیره کانون مرکز را انتخاب می کنند.
صدوری افزود: من متاسفم اعلام کنم که علیرغم چندین بار تصویب و تایید وزرای محترم جهاد کشاورزی در دوره های قبل، کانون ها بعضاً حتی برای محل استقرار خود هم مشکل دارند و کمتر توسط سازمان های جهاد کشاورزی مورد حمایت قرار می گیرند. این انتظار زیادی نیست که حمایت بشویم. حتی انتظار زیادی نیست که ما برای ارائه این خدمات ردیف بودجه ای داشته باشیم.
مدیر عامل کانون تصریح کرد: همچنین در دوره های قبل وزیران و معاونین توسعه تصویب کرده بودند که درصد قابل توجهی از منابع حاصل از پرداخت اقساط شرکت های ایثارگری مانند تلاشگران اقتصاد پایدار یا جهاد نصر را به حمایت از ایثارگران اختصاص دهند که متاسفانه در این دوره تاکنون در این زمینه همکاری لازم به عمل نیامده است. این انتظار زیادی نیست که همان مصوبات اجرایی شود. بسیاری از ایثارگران سنگرساز بی سنگر مشکلاتی دارند که متاسفانه چه ما و چه اداره کل امور ایثارگران به علت ضیق منابع مالی قادر به پاسخگویی نیستیم.

اشتراک این مطلب

دیدگاه1

  • لینک نظر محمد بنی اسدی

    محمد بنی اسدی

    11/11/1400

    بنام خدا
    باعرض سلام و تشکر، ازآقای مهندس صدوری به لحاظ ابراز گلایه از مسئولین محترم درخصوص لزوم توجه به مسایل کانونهای کشور که درجهت پیگیری امورایثارگران مجدانه تلاش می کنند، تشکر می کنیم. امیداست انشاءالله فرمایشات ایشان مورد مداقه و توجه جدی مسئولین امر قرارگیرد. ایثارگران کانون سنگرسازان بی سنگر را خانه آمال خودمی دانند و کاری نکنیم که احیاناً این عزیزان نسبت به پیگیری مشکلاتشان ازاین خانه ناامیدشوند..

نوشتن یک دیدگاه

مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز و فیلد های ستاره دار را پر کرده باشید. کد HTML مجاز نمیباشد.

درباره ی کانون

تشکل (سازمان) مردم‌نهاد «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر»، در سال 1383 با همت هیأت‌امنای آن که متشکل از «347» نفر از فرماندهان و باسابقه‌ترین نیروهای عملیاتی و ستادی «6» قرارگاه (لشگر)، «14» تیپ و «69» گردان مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ـ از سراسر کشور ـ بودند، تأسیس گردید و باعث شد این نیروها مجدداً گرد هم آیند.

 

با این اوصاف، «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر» مؤسسه‌ای فرهنگی ـ صنفی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است که به منظور حفظ انسجام نیروهای پ.م.ج.ج، تلاش در جهت ادامة راه شهدای جهاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای جهادگر و ایثارگران سازمان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (پ.م.ج.ج) در هشت سال دفاع مقدس، حمایت از ایثارگران جهاد و خانواده‌های ایشان و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تخصصی این عزیزان، تأسیس شده و فعالیت می‌نماید.

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی؛ لطفا برای اطلاع از فراخوان‏ ها و اطلاعیه های کانون سنگرسازان بی سنگر عضو شوید.