مدیریت سایت

مدیریت سایت

کانون سنگرسازان بی سنگر

نشانی: تهران، خیابان ستارخان، خیابان شادمان، شماره 258

تلفن: 66501495-66506908(021)

پست الکترونیک: info@sangarsazan.ir

آدرس وب سایت: http://www.medianegar.ir

دومین جلسه شورای هماهنگی سه کانون جهاد سازندگی در سال ۱۴۰۳ با حضور سید احمد عبودتیان؛ دستیار مردمی سازی رییس جمهور و عضو شورای عالی جهاد و صادق مفرد عضو حقیقی شورای عالی جهاد در کانون سنگرسازان بی سنگر برگزار شد.

 

در این جلسه که جلیلی بشارتی عضو پیشکسوت شورای عالی جهاد و عضو ثابت شورای سه کانون نیز حضور داشت، گزارش ها و بحث هایی درباره فعالیت ها، برنامه ها و چالش های پیش روی شورای عالی جهاد سازندگی مطرح و در مورد راهکارها و الزامات جلب مشارکت مردم در تولید به منظور تحقق شعار سال مدنظر مقام معظم رهبری گفتگو و تبادل نظر شد.

 

برنامه ریزی جهت استفاده از ظرفیت تجربه، دانش و شبکه کانون ها و جهادگران جهاد سازندگی از نکات مهم مورد تاکید اعضا در این جلسه بود.

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با اعضای هیئت مدیره کانون سنگرسازان بی سنگر ضمن خیر مقدم به جهادگران و نقش آنها در خدمت‌رسانی به ایثارگران، گفت: در اوایل پیروزی انقلاب نقش جهادسازندگی از چند زاویه بی‌بدیل بوده است. جهادگران قدرت رهبری و سازماندهی داشتند و این بی‌نظیر است که ما افرادی با قدرت رهبری و  سازمان‌دهی داشته باشیم.  
معاون رئیس جمهور افزود: جهادگران به لحاظ اجتماعی معتبر بودند و دارای سرمایه‌اجتماعی و سلبریتی‌های زمان بودند. جهادگران همچنین توان رهبری اجتماعی داشتند. همانند مدل مردمی‌سازی جهادسازندگی که مقام معظم رهبری آن را توفیق بزرگی می‌دانند و تجربه ثابت شده‌ای مثل جهادسازندگی توفیق بزرگی برای کشور است، بزرگترین کار این است که پیشکسوتان جهاد باید این مدل را به جامعه و حاکمیت عرضه کنند.  
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان‌کرد: جهادسازندگی سرمایه هنگفتی بود که باید قدر آن دانسته شود و ساختارهای داوطلبانه مثل جهادسازندگی باید باقی بماند. جهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران باید احیا شود زیرا ما نیاز اساسی برای توسعه مردمی‌سازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داریم.  
دکتر قاضی‌زاده هاشمی افزود: مدل کار ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران به شکل استانی است و امور رسیدگی به ایثارگران و موضوعات فرهنگی باید از طریق استان‌ها انجام شود. ۵۷۰ شهید داریم که در دوران اسارت به شهادت رسیدند و یک کار بزرگ فرهنگی بنیاد برگزاری کنگره شهدای غریب در اسارت است.  
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بسیاری از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشکل‌ها واگذار می‌شود، گفت: یک درصد بودجه دستگاه‌ها برای کارهای فرهنگی است. ما مجلات شاهد را داریم که می‌توان ویژه‌نامه شهدای جهادگر در آن منتشر شود. حدود ۷۰ هزار خاطره به ویژه از والدین شهدا ثبت شده است. برای ساخت فیلم سینمایی اگر فیلم‌نامه خوب باشد تا ۳۰ درصد هزینه فیلم را بنیاد می‌دهد. در دو سال گذشته ۱۱ فیلم‌سینمایی با حمایت بنیاد ساخته شده است.

مدیر عامل کانون سنگرسازان بی سنگر در دیدار با معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید گفت: ما چون وظیفه قانونی برای حضور در جنگ نداشتیم و بر اساس وظایف شرعی وارد دفاع مقدس شدیم ،فلذا از داشتن سازمان پشتیبانی همچون بسیج محروم شدیم.
محمد صدوری با اشاره به نحوه تشکیل کانون سنگرسازان بی سنگر اشاره کرد: اداره کل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی، کانون سنگرسازان بی سنگر و کمیسیون های ایثارگران در سراسر کشور به منظور خدمات رسانی بهتر و لازم به ایثارگران تشکیل شد. من می توانم بگویم که کانون سنگرسازان بی سنگر اگر بزرگترین سازمان مردم نهاد ایران نباشد، قطعا یکی از بزرگترین های آنهاست.
وی در ادامه تصریح کرد: با واگذاری شرکت های ایثارگری به ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی، الان بیش از 82هزار ایثارگر با سابقه 6 ماه و بالاتر حضور در جبهه عضو شرکت های ایثارگری هستند و امیدواریم که این شرکت ها با فعالیت بیشتر، خدمات رسانی بهتری به ایثارگران داشته باشند.
مدیر عامل کانون افزود: درکانون سنگرسازان بی سنگر 4 ماموریت دیدار، حمایت، حفظ یاد و ادامه راه را برای خودمان ترسیم کردیم و در قالب این 4 وظیفه در حال فعالیت هستیم. کارهای گسترده ای هم انجام شده و در حال انجام هستیم.
صدوری در پایان گفت: ما زمینه های همکاری و توانمان را در نامه ای اعلام کرده ایم. امیدوارم با تفاهمی که صورت خواهد گرفت، بتوانیم توان عظیم کانون های سراسر کشور را به کمک بنیاد شهید بیاوریم. ظرفیت گسترده ای داریم که آماده همکاری با شماست.

مدیر کل امور ایثارگران در دیدار با رییس بنیاد شهید گفت: 540 هزار اعزام در طول دفاع مقدس داشتیم، 22936 نفر جانباز داریم و 1081 آزاده و 3396 شهید داریم و 3628 فرزند شهید هم اکنون در وزارت جهاد کشاورزی در حال فعالیت هستند.
نادر تقی زاده تصریح کرد: ما به عنوان رکن سوم جنگ بودیم و مانند وزارتخانه های دیگر نیستیم که فقط با ایثارگران و شهدای وزارت خود ارتباط دارند، ما به جهت اینکه پشتیبانی جنگ را داشتیم، عده کثیری از طریق جهاد از روستاها و شهرها به جنگ رفته اند و انتظار دارند ما به آنها خدمات رسانی داشته باشیم. من زمانی که در یکی از استان ها رییس سازمان بودم، به عینه مظلومیت اینها را شاهد بودم. وقتی به دیدار برخی از این عزیزان می رفتیم، می دیدیم حمایتی از اینها صورت نمی گرفت. امیدواریم در دولت این نگاه تصحیح شود و به ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی نگاه دیگری داشته باشند.
وی با اشاره به دیدارهایی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و نماینده ولی فقیه از خانواده شهدا و ایثارگران انجام می شود افزود: من جا دارد همین جا از این عزیزان تشکر کنم ولی با توجه به تعداد زیاد جامعه ایثارگری وزارت جهاد کشاورزی، این تعداد کم است.
تقی زاده با اشاره به گستردگی کانون سنگرسازان بی سنگر بیان داشت:  خوب است که بنیاد شهید و سایر ارگان ها و نهادها از این توان عظیم در جهت ماموریت هایشان استفاده کنند. اینها عزیزان هستند که در مقاطع مختلف آزمایش خود را به خوبی پس داده اند.

عضو هیئت مدیره کانون سنگرسازان بی سنگر در دیدار با رییس بنیاد شهید گفت: در زمینه حمایت مثل سرکشی و دیدار به خانواده شهدا واقعا تفاوت هایی بین شهدای جهاد با سایر ارگان ها دیده می شود. ما از شما می خواهیم این تفاوت ها را از بین ببرید. ما هم آماده ایم با تمام توان در این زمینه وارد شویم.
دکتر عبدالرضا سبحانی با اشاره به ماموریت حفظ یاد کانون سنگرسازان بی سنگر افزود: سینه جهادگران مملو از خاطراتی است که با سایر رزمندگان متفاوت است چون اساسا نوع کارشان هم متفاوت بود. متاسفانه برخی از خاطرات تاکنون هیچ جایی هم گفته نشده است. ما اطلاع داریم بنیاد شهید در این زمینه فعال است. امیدواریم که بخشی را هم به جهادگران اختصاص دهد.
سبحانی تصریح کرد: برای انجام مصاحبه ها، چاپ کتاب، راویان نور، سایت و مجله و ارائه خاطرات جهادگران در کتب درسی، جلسات دانشگاهی و... به اراده و همراهی بنیاد شهید نیاز داریم.

رییس هیئت مدیره کانون در دیدار با معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: 28 استان کانون فعال است و 4 شهرستان ویژه کانون فعال داریم.
دکتر شم آبادی با اشاره نحوه سازماندهی و همراهی با جبهه در مهندسی رزمی جنگ جهاد افزود: با تلاش های جهادگران، جهاد سازندگی به عنوان رکن سوم شناخته می شود و جهاد با 42 گردان رزمی و 5 قرارگاه همراه و هم نام قرارگاه های نظامی، فعالیت نمود. عملیاتی امکان اقدام نداشت مگر اینکه نیازهای مهندسی رزمی توسط جهاد انجام می شد.
وی با اشاره به ادغام جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی تصریح کرد: متاسفانه قدر این ظرفیت های عظیم دانسته نشد و بعد از جنگ این نهاد ادغام و یا به نوعی منحل شد.
شم آبادی با اشاره به ماموریت های کانون سنگرسازان بی سنگر گفت: کانون سنگرسازان بی سنگر با ظرفیت و توانی که در سراسر کشور دارد، می تواند به عنوان یار و یاور بنیاد شهید در انجام ماموریت ها کمک رسان باشد و در کنارتان هستیم.

کانون سنگرسازان بی سنگر با صدور بیانیه ای، حمایت خود از عملیات غرور آفرین وعده صادق را اعلام کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

کانون سنگرسازان بی سنگر با صدور بیانیه ای از همه هموطنان خواست تا در انتخابات 11 اسفند حضور حداکثری داشته باشند.

کانون سنگرسازان بی سنگر با صدور بیانیه ای به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، آحاد ملت را به حضور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد. متن این بیانیه بدین شرح است:

همزمان با عید سعید مبعث و دهه مبارک فجر و نیز روز «انقلاب اسلامی؛ قرآن کریم، پیامبر مهربانی، ایثار و شهادت» اطلاعات سجلی شهدای سنگرساز بی سنگر در بستر فضای مجازی منتشر شد.

صفحه1 از29

درباره ی کانون

تشکل (سازمان) مردم‌نهاد «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر»، در سال 1383 با همت هیأت‌امنای آن که متشکل از «347» نفر از فرماندهان و باسابقه‌ترین نیروهای عملیاتی و ستادی «6» قرارگاه (لشگر)، «14» تیپ و «69» گردان مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ـ از سراسر کشور ـ بودند، تأسیس گردید و باعث شد این نیروها مجدداً گرد هم آیند.

 

با این اوصاف، «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر» مؤسسه‌ای فرهنگی ـ صنفی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است که به منظور حفظ انسجام نیروهای پ.م.ج.ج، تلاش در جهت ادامة راه شهدای جهاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای جهادگر و ایثارگران سازمان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (پ.م.ج.ج) در هشت سال دفاع مقدس، حمایت از ایثارگران جهاد و خانواده‌های ایشان و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تخصصی این عزیزان، تأسیس شده و فعالیت می‌نماید.

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی؛ لطفا برای اطلاع از فراخوان‏ ها و اطلاعیه های کانون سنگرسازان بی سنگر عضو شوید.