دکتر محسن رضایی: شما میراث‌داران انقلاب و جنگ هستید

سی و پنجمین گردهمایی فرماندهان پشتیبانی و مهندسی رزمی جهاد با حضور دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، وزیر جهاد کشاورزی، معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح، رئیس بنیاد شهید و فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جهاد برگزار شد. 

محسن رضایی طی سخنرانی در این مراسم با بیان اینکه جهاد سازندگی قبل از اینکه یک سازمان باشد یک نهاد است افزود:  می‌توان گفت جهادسازندگی حتی بالاتر از یک نهاد بود، یعنی یک اعتقاد و تفکر بود که از فلسفه ای قرآنی به انسان و جهان و هستی می‌نگریست و اکنون هم  با وجود اینکه در وزارت کشاورزی ادغام است اما تفکر جهادی این نهاد هنوز پابرجاست و این تفکر از دل انقلاب و جبهه و جنگ بوجود آمده است. 

وی ادامه داد: دفاع مقدس از دل انقلاب بوجود آمد و جهاد سازندگی از دل این دو زاییده شد و یکی از نهادهای گسترش دهنده ارزش های انقلاب بود. دشمنان چون تجربه انقلاب و دفاع مقدس را دیدند اکنون تمام تلاششان را می کنند که زایندگی انقلاب را بگیرند تا فرزندی دیگر از انقلاب که انقلاب سوم دراقتصاد و فرهنگ است، متولد نشود. 

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به بدعهدی‌ها و کینه توزی‌های دشمنان طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب گفت: هیچ سالی بعد از جنگ نبوده که دشمنان اعمال فشار و تحریم و کارشکنی درحوزه اقتصادی  و فرهنگی نکرده باشند و اوج آن هم در سال های اخیر بوده است.

وی افزود: اما این بار آن‌ها تلاش می کنند که  اشتباهات گذشته را که در انقلاب و جنگ کردند تکرار نکنند، لذا به صورت نوسانی و در قالب جنگ  و مذاکره  عمل می کنند تا به ریل انقلاب برنگردیم و مسیر جهاد را ادامه ندهیم و بسیج سازندگی در جبهه های فرهنگی و اقتصادی اتفاق نیفتد. 

رضایی با اشاره به شیوه جدید دشمنی‌ها توضیح داد: رویکرد جدید دشمنان که همراه با  دو جریان انحرافی لیبرالها و انقلابی نماها در کشور شده است در جهت عدم تولد فرزندی دیگر از انقلاب که در عرصه فرهنگ و اقتصاد است، عمل می‌کند. 

وی افزود: نیاز اساسی امروز کشور بسیج ملت و جهاد فرهنگی و اقتصادی است، چرا که امروز دشمن در همه موارد از تحریم نفت و غذا و دارو بگیرید تا جنگ ترکیبی و رسانه ای به میدان آمده است. در چنین شرایطی در داخل نیز  لیبرالها و انقلابی نماها مانع شکل گیری یک حرکت جهادی و ملی می‌شوند.

 رضایی با بیان اینکه دلاورمردان جهاد، زیر سنگین‌ترین آتش‌ها پل فاو را برای عبور ۶۰ هزار رزمنده از رود خروشان اروند ساختند، خطاب به فرماندهان جهادسازندگی گفت: شما میراث‌داران انقلاب و جنگ هستید، پس به کمک دولت و ملت و رهبر انقلاب بیایید و مردم را در مسائل فرهنگی و اقتصادی کمک کنید.از آقای وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهیم با لشکر عظیم جهادگران، امنیت غذایی را در کشور برقرار کنند تا در این زمینه بصورت کامل خودکفا شویم و می‌توان از ظرفیت فرماندهان جهاد نیز در این مورد استفاده کرد. 

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا  با اشاره به جلسات دبیرخانه این شورا گفت: اخیرا بنا بر دستور اقای ریس جمهور  در جلسات دبیرخانه شورا به بحث اتلاف وصرفه‌جویی  انرژی در تولید برق پرداختیم و طرحی در دست اجراست که با صرفه جویی در مصرف سوخت برای تولید برق ۳۰۰ هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر طی پانزده سال تولید کنیم.

وی ادامه داد: سالانه ۳۹ هزار میلیارد تومان صرف سوخت برای تولید انرژی می‌شود و از محل صرفه جویی این مبلغ قرار است نیروگاه‌های تجدید پذیر ساخته شوند. برخی در این جلسات می‌گویند این بلندپروازانه نیست که طی ۱۵ سال ۳۰۰ هزار مگاوات آن هم با صرفه جویی تولید کنیم؟ این در حالیست که مباحث کارشناسی و دقیق علمی صورت می گیرد اما این روحیه جهادی است که می تواند اجرای آن را تضمین کند.

 رضایی در پایان گفت: آن روحیه جنگ و دفاع‌ مقدس و جهادی در اداره کشور نیازمند تقویت است. یکی از مشکلات کشور امروز وجود  بروکراسی و مقررات و قوانین عجیب و غریب است که فکرهای بزرگ و خلاق و تحول آور را پشت درهای خود معطل کرده است.امروز کشور به روحیه جهادی نیاز دارد و  حکمرانی جهادی  از اصلاحات در قوانین و مقررات باید شروع شود و امیدواریم بتوانیم راه امام و شهدا را ادامه دهیم. 

اشتراک این مطلب

نوشتن یک دیدگاه

مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز و فیلد های ستاره دار را پر کرده باشید. کد HTML مجاز نمیباشد.

درباره ی کانون

تشکل (سازمان) مردم‌نهاد «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر»، در سال 1383 با همت هیأت‌امنای آن که متشکل از «347» نفر از فرماندهان و باسابقه‌ترین نیروهای عملیاتی و ستادی «6» قرارگاه (لشگر)، «14» تیپ و «69» گردان مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ـ از سراسر کشور ـ بودند، تأسیس گردید و باعث شد این نیروها مجدداً گرد هم آیند.

 

با این اوصاف، «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر» مؤسسه‌ای فرهنگی ـ صنفی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است که به منظور حفظ انسجام نیروهای پ.م.ج.ج، تلاش در جهت ادامة راه شهدای جهاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای جهادگر و ایثارگران سازمان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (پ.م.ج.ج) در هشت سال دفاع مقدس، حمایت از ایثارگران جهاد و خانواده‌های ایشان و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تخصصی این عزیزان، تأسیس شده و فعالیت می‌نماید.

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی؛ لطفا برای اطلاع از فراخوان‏ ها و اطلاعیه های کانون سنگرسازان بی سنگر عضو شوید.