مدیر کل امور ایثارگران: امیدواریم با همدلی که از ابتدا بوده و ان شاء الله تقویت شود مشکلات را حل کنیم

مدیر کل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی در سی و دومین جلسه فصلی شورای هماهنگی کانون سنگرسازان بی سنگر استان ها و شهرستان های ویژه گفت: مطالبات شما به حق است و امیدواریم با همدلی که از ابتدا بوده و ان شاء الله تقویت شود مشکلات را حل کنیم. ما بایستی با امید پیش برویم و تقویت این امید وظیفه بنده و شما عزیزان است.

محمدرضا قائد عبدی افزود: ما بنا را بر این گذاشتیم که شعار ندهیم و در اجرا به کمک هم عزیزان کانون و هم مسئولین وزارت جهاد کشاورزی نیاز داریم. وجه اشتراک بسیار زیادی با هم داریم که بایستی بر روی آنها متمرکز شویم و به اجرا برسانیم.

عبدی تصریح کرد: ما از مسئولین استانی هم درخواست کرده ایم و می کنیم که با همکاری کانون ها به حل مشکلات ایثارگران بپردازند. سفرهای استانی مان هم ان شاء الله با همراهی مدیر عامل محترم کانون سنگرسازان بی سنگر انجام خواهدشد و این همدلی و وحدت و انسجام را بایستی ارتقاء بدهیم.

وی با اشاره به صدور کارت ایثار برای ایثارگران افزود: در مورد کارت ایثار، چه بخواهیم و چه نخواهیم ارائه خدمات تنها با کارت ایثار خواهد بود. اگر این موضوع اجرایی شود، قطعا ما با حجم زیادی از متقاضیان مواجه خواهیم شد و بایستی از هم اکنون برای حل مشکلات راه حلی پیدا کنیم. ما در جلساتی که ستاد کل نیروهای مسلح داشته ایم این موضوع را پیگیری کرده ایم ولی خب مشکلاتی هم وجود دارد که بایستی شما به کمک ما بیایید.

عبدی در ادامه گفت: در مورد ماده 87، مغفول مانده بود. ما در جلساتی که با ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد شهید داشتیم به لطف الهی تعامل خوبی برقرار شد. آقای دکتر متکان هم این موضوع را به اداره کل تفویض اختیار کرده اند. بخش عمده ای از کار پیش رفته است. شاخص های ما با ستاد کل نیروهای مسلح نمی خواند و ما در تلاشیم این شاخص ها را بومی کنیم. اقدامات عملیاتی انجام شده است و منتظریم بنیاد شهید اعلام کند تا پرونده ها به صورت ویژه در این بنیاد مطرح شود.

مدیر کل امور ایثارگران در مورد کمیسیون مرکزی امور ایثارگران افزود: بخش عمده ای از مطالبات ایثارگران برای عدم تشکیل این کمیسیون روی زمین مانده است. ما بر اساس ظرفیت قانونی که کارت ایثار ایجاد کرده بود، کمیته احراز مرکز را تشکیل داده ایم. در این دو هفته بیش از 300 پرونده بررسی شده است. اولویت ما هم ارسال پرونده استان ها است و آنهایی که مشکلی ندارند در همین کمیته تایید می شود ولی پرونده هایی که نیاز به نظر کارشناسی دقیق تری هست، به کمیسیون مرکزی امور ایثارگران ارسال خواهدشد.

وی در ادامه افزود: در مورد پیگیری حقوق بازنشستگان ایثارگر وزارت جهاد کشاورزی پیگیری های متعددی کرده ایم. در آخرین جلسه یک تیم تخصصی مسئول بررسی مجدد پرونده ها شد که در حال انجام آن هستیم.

عبدی در پایان گفت: در مورد ساختمان استقرار کانون ها در حد توان این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

اشتراک این مطلب

نوشتن یک دیدگاه

مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز و فیلد های ستاره دار را پر کرده باشید. کد HTML مجاز نمیباشد.

درباره ی کانون

تشکل (سازمان) مردم‌نهاد «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر»، در سال 1383 با همت هیأت‌امنای آن که متشکل از «347» نفر از فرماندهان و باسابقه‌ترین نیروهای عملیاتی و ستادی «6» قرارگاه (لشگر)، «14» تیپ و «69» گردان مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ـ از سراسر کشور ـ بودند، تأسیس گردید و باعث شد این نیروها مجدداً گرد هم آیند.

 

با این اوصاف، «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر» مؤسسه‌ای فرهنگی ـ صنفی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است که به منظور حفظ انسجام نیروهای پ.م.ج.ج، تلاش در جهت ادامة راه شهدای جهاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای جهادگر و ایثارگران سازمان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (پ.م.ج.ج) در هشت سال دفاع مقدس، حمایت از ایثارگران جهاد و خانواده‌های ایشان و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تخصصی این عزیزان، تأسیس شده و فعالیت می‌نماید.

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی؛ لطفا برای اطلاع از فراخوان‏ ها و اطلاعیه های کانون سنگرسازان بی سنگر عضو شوید.