كانون سنگرسازان بي سنگر شاهرود

كانون سنگرسازان بي سنگر شاهرود

در سالروز فتح خرمشهر دیداری با خانواده محترم شهید علی محمدی (شهید خرمشهر) با حضور مدیر و مسئول ایثارگران و اعضای کانون شهرستان در منزل آن شهید بزرگوار در روستای قهج پشت بسطام صورت گرفته و ضمن سرکشی و دیدار با همسر و فرزند شهید بزرگوار از ایشان قدردانی و هدیه ناقابلی تقدیم گردید. روحش شاد و یادش گرامی.

جهادگران و سنگرسازان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود میزبان دو شهید خوش نام دفاع مقدس شدند.در ادامه مراسم های وداع و تشییع پیکرهای پاک شهدای گمنام در استان سمنان ،فضای مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود به عطر پیکر دو تن از این شهدای گمنام معطر شد.

درمراسم تجدید بیعت جهادگران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) با این شهیدان والامقام در محل مدیریت این اداره برگزار شد.

در این آیین کارکنان جهادی مدیریت جهاد کشاورزی و سنگرسازان شهرستان شاهرود با نثارشاخه های گل به مقام شامخ این شهیدان والا مقام دفاع مقدس ،بار دیگر با آرمانهای مقدس شهدا تجدید پیمان کردند.

در این مراسم ،حاضران ضمن قرائت فاتحه ،هم قسم شدند تا از راه مقدس شهدا در مسیر خدمت به مردم ، ذره ای عقب ننشینند.

در راستای کمک و مساعدت برای نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا - به روال گذشته

به مناسبت اعیاد شعبانیه،آغاز سال جدید و نیز ماه مبارک رمضان  کانون سنگرسازان شهرستان شاهرود با همکاری مدیریت جهاد و خیرین اقدام به تهیه و توزیع 200 بسته اقلام معیشتی شامل (برنج ، روغن ، شکر،پنیر ،چای و مواد شوینده )به ارزش ریالی سه میلیون ریال و نیز توزیع 70 بسته گوشت گرم گوسفندی در بین نیازمندان نموده است. خداوند به بانیان خیر و برکت عطا فرماید.

چهارمین مرحله از اجرای طرح مواسات در کانون سنگرسازان بی سنگر شاهرود انجام شد.

مدیریت جهاد کشاورزی، نماینده ولی فقیه و اعضای کانون سنگر سازان بی سنگر شاهرود در هفته دفاع مقدس با خانواده جهادگر شهید دروکی دیدار کردند.

شهید دروکی  یکی از شهدای مهندسی رزمی امام حسین (ع) است که رشادت های بسیاری از او در خاطر همرزمانش وجود دارد.

 

 

 

 

کانون سنگر سازان بی سنگر شهرستان شاهرود در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در رابطه با طرح مواسات و همدلی اقدام به جمع اوری کمک های نقدی و تهیه و بسته بندی مواد غذایی شامل برنج ،روغن ،ماکارونی ، پنیر ،رب ، قند ، چای ،شکر ، سویا ،تن ماهی و ماسک کرد.
اسماعیلی مدیر عامل کانون سنگرسازان بی سنگر شاهرود با بیان این مطلب افزود: هر کدام از این بسته ها با ارزش تقریبی 130 هزار تومان بود که در بین نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا با نگاه ویژه به ایثارگران نیازمند در سه مرحله توزیع گردیده است.
وی تصریح کرد: این طرح علاوه بر طرح جامع استانی که با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و شهرستان برنامه ریزی شده بود با هماهنگی کامل  اجرا گردید.
اسماعیلی افزود: به حمدلله تا کنون این طرح در سه مرحله با تعداد سیصد بسته صورت گرفته و همچنان ادامه دارد. من از خیرین دعوت می کنم تا در صورت امکان ما را در انجام این فعالیت یاری نمایند.

 

 کانون سنگرسازان بی سنگر در قالب دیدارهای ماهانه خود براساس جدول تعیین شده با خانواده محترم شهیدان یدالله رعیتی و حسینعلی نادمی با حضور اعضای کانون و مدیر جهاد تعاون و ایثارگران جهاد شاهرود دیداری صمیمی داشتند و یاد و خاطره

شهدای گرانقدر را گرامی داشتند.

 

 

 

به میمنت ولادت با سعادت پیامبر گرامی اکرم حضرت محمد (ص) و حضرت امام صادق (ع)  اولین مجمع کانون های سنگر سازان بی سنگراستان سمنان در مورخه  98/8/21   به میزبانی کانون سنگرسازان بی سنگر شاهرود در محل سالن اجتماعات تعاون روستایی شهر مجن شهری که تعداد زیادی از شهدای سنگرسازان بی سنگر شاهرود متعلق به آن منطقه می باشد با هدف انتقال تجارب کانون ها در خصوص فعالیت های چند ساله و تبادل نظر و هم اندیشی لازم و بررسی نقاط ضعف و قوت در اهداف و ثبت آثار دفاع مقدس در جهت پویایی بیشتر کانون ها با حضور اعضای هیئت های امناء - هیئت های مدیره و مدیران عامل کانون های استان تشکیل گردید که دراین راستا ضمن استقبال و خرسندی از تشکیل چنین جلسه با دستور کاری از قبل تعیین شده در راستای اهداف فوق مباحث مشروح و مفصلی مطرح و در پایان تصمیماتی بشرح زیر اتخاذ گردید.

- مقررگردید در خصوص واگذاری قطعی ساختمان های کانون  پیگیری جدی تر از طریق سازمان و مرکز صورت پذیرد

- هماهنگی و ارائه نقطه نظرات مشترک و کاربردی در جلسات فصلی کانون ها درمرکز

- پیگیری در خصوص تامین نیروی انسانی برای کانون ها از طریق مرکز و ایجاد پست سازمانی برای واحد ایثارگران جهاد های شهرستان

- بیان نقطه نظرات و اعتراض کانون ها نسبت به نحوه دعوت و فرا خوانی از فرماندهان و هیئت های امناء در گرد همایی سالانه فرماندهان

- پیگیری و اختصاص سهام باقیمانده تلاشگران برای کانون ها ی استان و شهرستان ها

- پیگیری و اقدام لازم در خصوص ایجاد موکب اربعین بصورت استانی در ایام اربعین حسینی

- پیگیری و اقدام لازم در خصوص ایجاد ستاد مشترک کمک رسانی در حوادث کشوری  غیر مترقبه در استان 

- پیگیری و برگزاری دوره روایت گری برای راویان کانون ها در استان

در پایان انتظار میرود با تشکیل  اینگونه جلسات هم اندیشی بتوانیم در پیشرو اهداف کانون موفق گردیم .

 

  کانون سنگرسازان بی سنگر شاهرود

 

 

 

 

سنگرسازان بي سنگر: عملكرد گردان مهندسي رزمي 40 امام حسين (ع) پشتيباني جنگ جهاد سازندگي استان سمنان شهرستان شاهرود در هشت سال دفاع مقدس

عنوان:  اهالي خاكريز: جهاد سازندگي شاهرود در دفاع مقدس

گرداورنده: زهرا شاهيني

ناشر: امينان

تعداد صفحه : 320 مصور (بخش رنگي )

قطع : وزيري

تاريخ نشر:1394  

نوبت چاپ: 1

محل نشر: تهران

شمارگان : 1100

 معرفي كوتاه :كتاب حاضر , به بيان و تشريح عملكرد و فعاليت هاي (گردان مهندسي رزمي 40 امام حسين (ع) پشتيباني جنگ جهاد سازندگي استان سمنان شهرستان شاهرود) در هشت سال دفاع مقدس مي پردازد. مجموعه <<مهندسي رزمي و پشتيباني جنگ جهاد سازندگي استان سمنان >>از جمله مجموعه هاي مطرح , به نام و كارامد سطح كشور , در جبهه هاي جنوب ,غرب و شمال غرب ,حضور گسترده ,فعال و موثر داشته است . گردان<<مهندسي رزمي 40 امام حسين (ع) >> شهرستان شاهرود در طول دفاع مقدس , يكي از گردان هاي آن مجموعه است .

 

فهرست مطالب

- تشكيل جهاد سازندگي شاهرود

- نحوه شكل گيري پشتيباني جنگ جهاد شهرستان شاهرود

- جمع آوري كمك هاي مردمي و اعزام نيروهاي متخصص مردمي و اداري

- حضور جهاد گران در عرصه هاي نبرد با عنوان نيروي رزمي

- حضور جهادگران شهرستان در كنار جهادگران استان و مناطق جنگي جنوب در عمليات هاي فتح المبين -رمضان - بيت المقدس و والفجر ونيز در ستاد بازسازي استان سمنان همزمان با دفاع مقدس

- حضور نيروهاي جهاد شهرستان در منطقه غرب (ملك شاهي )

- حضور گردان در مناطق عملياتي شمال غرب در پاكسازي محورهاي عملياتي مهاباد بوكان - مهاباد سردشت - مهاباد پسوه و ديگر عمليات منطقه ونيز عمليات برون مرزي كربلاي چهار -والفجر دو و قادر

- حضور گردان در مناطق عملياتي جنوب در عمليات خيبر - بدر- والفجر هشت - كربلاي پنج

- حضور گردان در مناطق عمليات قادر (اشنويه ) و همكاري با قرارگاه رمضان و احداث بزرگراه سيدالشهدا (در عمق خاك عراق)

- احداث جاده هاي  مرزي  شمال غرب با تركيه (در منطقه سرو - زيوه

نمونه از كاركرد گردان در مناطق جنگي در قالب تصاوير

 

به نظر من ما پنجاه سال ديگر هم بايستي درباره ي دفاع مقدس بنويسيم بگوييم توصيف كنيم تشريح كنيم انواع و اقسام هنرها را به خدمت بگيريم براي اينكه اين حادثه عظيم را تبيين كنيم .

                                                                                                   **************

گرامي و بلند باد ياد جوانان عزيزي كه در پناه سنگر استوار عشق و ايمان در جبهه هاي دفاع مقدس افتخار لقب <<سنگر سازان بي سنگر>>را بدست آوردند و جان شيرين و جواني زيبا را تقديم اسلام و مسلمين كردند .                                                          

                                                                                                                                                 مقام معظم رهبري (مدظله العالي )

 

_برنامه ريزي و همكاري در اعزام 3 اكيپ در قالب اردوي جهادي و مردمي جهت ياري رساندن به آسيب ديدگان سيل شمال (شهرستان گميشان و آق قلا )و لرستان (روستاي چم مهر) و همكاري و حضور فعال عزيزان در جهت رفع مشكلات و اقدامات اوليه در مناطق ياد شده با همراه داشتن امكانات اوليه كاري با همكاري ستاد مردمي

درباره ی کانون

تشکل (سازمان) مردم‌نهاد «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر»، در سال 1383 با همت هیأت‌امنای آن که متشکل از «347» نفر از فرماندهان و باسابقه‌ترین نیروهای عملیاتی و ستادی «6» قرارگاه (لشگر)، «14» تیپ و «69» گردان مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ـ از سراسر کشور ـ بودند، تأسیس گردید و باعث شد این نیروها مجدداً گرد هم آیند.

 

با این اوصاف، «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر» مؤسسه‌ای فرهنگی ـ صنفی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است که به منظور حفظ انسجام نیروهای پ.م.ج.ج، تلاش در جهت ادامة راه شهدای جهاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای جهادگر و ایثارگران سازمان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (پ.م.ج.ج) در هشت سال دفاع مقدس، حمایت از ایثارگران جهاد و خانواده‌های ایشان و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تخصصی این عزیزان، تأسیس شده و فعالیت می‌نماید.

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی؛ لطفا برای اطلاع از فراخوان‏ ها و اطلاعیه های کانون سنگرسازان بی سنگر عضو شوید.