نخستین جلسه هم اندیشی مدیران محترم کانونهای سنگرسازان بی سنگر منطقه ۴ در زنجان

در اولین جلسه کانونهای منطقه ۴ کشور در زنجان که با حضور آقای صدوری مدیرعامل کانون سنگرسازان بی سنگر مرکز در تاریخ ۹ خرداد ۱۴۰۲ در محل دفتر کانون استان زنجان برگزار گردید هم اندیشی های لازم و ضروری انجام شد و تصمیمات لازم اتخاذ گردید. این نشست ابتدا با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز گردید و سپس سرود جمهوری اسلامی و پس از آن نیز حاضرین به نماهنگ یاد و خاطره شهدای سنگرسازان بی سنگر استان زنجان گوش فرا دادند. بعد از آن ابتدا جناب آقای مهندس پیری رئیس محترم هیات مدیره کانون زنجان طی صحبتهایی به مهمانان حاضر در جلسه خیر مقدم عرض نموده و گزارش مبسوطی از بدو تشکیل کانون سنگرسازان بی سنگر استان زنجان ارائه نموده و طی سخنانی ضمن گزارش عملکرد، پیشنهادات و انتقادات مد نظر خود را اعلام فرمودند و در خصوص افزایش تعداد هیات امنای استانها پیشنهادات لازم را بیان نمودند. سپس آقای مقدم مدیرعامل کانون سنگرسازان بی سنگر استان زنجان نقطه نظرات پیشنهادی خود را در خصوص بندهای آیین نامه شرح وظایف مناطق کانون سنگرسازان بی سنگر را به سمع و نظر اعضا محترم جلسه رساندند.
در این نشست صمیمی حضار به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و بحثها و مشورتهای لازم انجام گردید که حول محور دستور جلسه بود که به شرح ذیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
۱- ارائه پیشنهادات جهت جلسات فصلی کانونهای سنگرسازان بی سنگر
۲- پیشنهادات لازم جهت برگزاری مراسم هفته جهاد کشاورزی
۳- بحثهای لازم در مورد صدور کارت عضویت کانونها
۴- در مورد اخذ وکالت نامه شرکت تلاشگران
۵- در مورد تخصیص وام توسط کانون مرکز برای اعضای کانونهای سنگرسازان بی سنگر
۶- در مورد دبیری منطقه ۴ کانونهای سنگرسازان بی سنگر
و پس از گفت و شنودهای لازم و اتخاذ تصمیمهای مورد نیاز صورت جلسه ای در چند ماده تنظیم گردید که به موارد آن در ذیل اشاره می شود.
۱- مقرر شد تاریخ جنگ پشتیبانی مهندسی جهاد به صورت دایره المعارف ثبت و برای هر شهید کتابی تدوین گردد که کانونها در این خصوص اقدامات و فعالیتهای لازم را انجام دهند.
۲- سرکشی و دیدار از خانواده معظم ایثارگران سرلوحه فعالیتهای استانها قرار گیرد.
۳- مقرر شد تدابیر لازم در جهت استقرار کانونهای استانها که اکنون بلا تکلیف هستند اقدامات لازم صورت پذیرد.
۴- در موضوع وکالت نامه شرکت تلاشگران حاضرین قول فعالیتهای لازم را دادند تا به سرانجام برسانند.
۵- در جهت ادامه فعالیتهای کانونهای سنگرسازان بی سنگر منطقه ۴ که هیچ گونه پشتیبانی یا تامین اعتباری ندارند مورد بررسی و بازنگری در کانون مرکز صورت پذیرد تا کانونها بتوانند بهتر ادامه فعالیت دهند.
۶- مقرر شد هماهنگی های لازم در جهت ثبت تاریخ پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد در هر استانی که اقدام به تدوین کتاب می نماید با هماهنگی فرماندهان جنگ جهاد آن استان به جهت صحت موارد ذکر شده انجام شود.
۷- مقرر شد پرداخت وام کم بهره به ایثارگران از طریق کانون مرکز پیگیری شود. در این خصوص جناب مهندس صدوری قول مساعدت لازم از جهت پیگیری های لازم در مرکز را به اعضای جلسه دادند.
۸- در مورد دبیری منطقه ۴ کانونهای سنگرسازان بی سنگر با توجه به استعفای آقای خاکسار اعضا مقرر فرمودند که فردی به عنوان دبیر اول و فرد دیگری به عنوان جانشین تعیین گردد که آقای نادر مقدم مدیرعامل کانون سنگرسازان بی سنگر استان زنجان به عنوان دبیر و جناب حسین صنوبر مدیرعامل کانون سنگرسازان بی سنگر استان آذربایجان شرقی نیز به عنوان جانشین مورد تایید اکثریت اعضا قرار گرفت
۹- در مورد مزایای ایثارگران بازنشسته جهاد کشاورزی که مورد بحث جلسه بود مدیرعامل کانون مرکز قول مساعد دادند که پیگیری لازم انجام شود.
۱۰- موضوع همترازی ایثارگران پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد در جلسه مورد موافقت پیگیری های لازم قرار گرفت.
۱۱- در جهت جذب جوانان به کانون سنگرسازان و نیروسازی لازم مقرر شد تا تغییر و اصلاح لازمه مفاد اساسنامه صورت پذیرد.
در خاتمه یادآوری می شود که استانهای منطقه ۴ کانون سنگرسازان بی سنگر، استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام،کرمانشاه، همدان و زنجان می باشد.

اشتراک این مطلب

نوشتن یک دیدگاه

مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز و فیلد های ستاره دار را پر کرده باشید. کد HTML مجاز نمیباشد.

درباره ی کانون

تشکل (سازمان) مردم‌نهاد «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر»، در سال 1383 با همت هیأت‌امنای آن که متشکل از «347» نفر از فرماندهان و باسابقه‌ترین نیروهای عملیاتی و ستادی «6» قرارگاه (لشگر)، «14» تیپ و «69» گردان مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ـ از سراسر کشور ـ بودند، تأسیس گردید و باعث شد این نیروها مجدداً گرد هم آیند.

 

با این اوصاف، «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر» مؤسسه‌ای فرهنگی ـ صنفی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است که به منظور حفظ انسجام نیروهای پ.م.ج.ج، تلاش در جهت ادامة راه شهدای جهاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای جهادگر و ایثارگران سازمان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (پ.م.ج.ج) در هشت سال دفاع مقدس، حمایت از ایثارگران جهاد و خانواده‌های ایشان و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تخصصی این عزیزان، تأسیس شده و فعالیت می‌نماید.

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی؛ لطفا برای اطلاع از فراخوان‏ ها و اطلاعیه های کانون سنگرسازان بی سنگر عضو شوید.