ذکر خیر زحمات و خدمات جهادسازندگی همچنان بر زبان مردم جاری است

نماینده محترم مقام معظم رهبری در منطقه بزرگ کاشان و امام جمعه شهرستان کاشان:ذکر خیر زحمات و خدمات جهادسازندگی همچنان بر زبان مردم جاری است.

به مناسبت سی و پنجمین سالگرد شهادت سردار جهادگر شهید حاج علی فارسی (فرمانده پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی استان اصفهان) مدیران جهاد کشاورزی و پیشکسوتان جهادگر با آیت الله سلیمانی نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان دیدار کردند.
به گزارش سایت سنگرسازان بی سنگر به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی کاشان، در این نشست که محمد صدوری مدیر عامل کانون سنگرسازان بی سنگر، صادق صدقگو معاون فرهنگی اداره کل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی، مهندس افیونی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان و مهندس رضا مظلومی معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی و جمعی از جهادگران حضور داشتند، آیت الله سلیمانی ضمن اشاره به زحمات و خدمات جهادگران در عرصه‌های محرومیت زدایی و پشتیبانی و مهندسی جنگ گفت: اگر امروز به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور یا حتی به همین روستاهای شهر کاشان مراجعه کنیم می‌بینم که هنوز از راهسازی، آب و برق رسانی یا سایر امور رفاهی که توسط جهادگران انجام شده است، مورد استفاده عموم است و ذکر خیر زحمات و خدمات جهاد سازندگی همچنان بر زبان مردم جاری است.
 وی در ادامه، جهاد سازندگی را یکی از ارکان مهم و اصلی کشور در پس از پیروزی انقلاب دانست و تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) که همواره در کلام و بیان استاد بودند و سخنان ماندگار ایشان همچنان بی بدیل است، در توصیف خدمات جهادسازندگی در دوران دفاع مقدس فرمودند که ترسیم زحمات جهادگران در قالب الفاظ نمی‌گنجد و در یک کلام آنها را «سنگرسازان بی‌سنگر» نامید.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان افزودند: حضور جهادگران جلوتر از نیروهای رزمی برای امور مهندسی از جمله: احداث خاکریز، راه و پل و همزمان در بعد از نیروهای رزمی برای پشتیبانی نشان دهنده حجم عظیم زحمات جهادگران است که متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کردند: نه تنها از شهید عزیزمان سردار جهادگر حاج علی فارسی، که حتی جملات ماندگار امام خمینی(ره) در تجلیل از جهادگران را در سطح شهر کاشان ندیده‌ام و جا دارد مسئولین مرتبط نام و یاد جهاد سازندگی و تجلیل از شهدای والامقام و عزیزش در این شهر شهید پرور و دارالمومنین در معابر و میادین شهر خودنمایی و جلوگر نماید.
این نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود ضمن بیان خاطراتی از حضور جهادگران در منطقه عملیاتی غرب کشور در دوران دفاع مقدس، یاد و خاطره همه شهدای سنگرساز بی‌سنگر خصوصاً جهادگر شهید حاج علی فارسی را گرامی داشت و از خانواده وی تجلیل کرد.

در ابتدای این دیدار مهندس رضا مظلومی معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، ضمن ارائه آماری از شهدا و ایثارگران جهادگر منطقه کاشان، از حضرت آیت الله سلیمانی دعوت نمود تا در مراسم سالگرد شهید فارسی که سه شنبه شب از سوی کانون سنگرسازان بی‌سنگر برگزار می‌شود، حضور یابند.
در ادامه مهندس افیونی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام جهادگر، بر استمرار راه آنان که تلاش برای ارتقا امنیت غذایی کشور است تاکید کرد.
همچنین حاج محمد صدوری مدیرعامل کانون سنگرسازان بی‌سنگر نیز نقش آفرینی جهادسازندگی در دوران دفاع مقدس به عنوان رکن سوم جنگ را موضوعی فراموش نشدنی دانست.

آخرین اصلاح در تاریخ 26/10/1400

اشتراک این مطلب

نوشتن یک دیدگاه

مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز و فیلد های ستاره دار را پر کرده باشید. کد HTML مجاز نمیباشد.

درباره ی کانون

تشکل (سازمان) مردم‌نهاد «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر»، در سال 1383 با همت هیأت‌امنای آن که متشکل از «347» نفر از فرماندهان و باسابقه‌ترین نیروهای عملیاتی و ستادی «6» قرارگاه (لشگر)، «14» تیپ و «69» گردان مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ـ از سراسر کشور ـ بودند، تأسیس گردید و باعث شد این نیروها مجدداً گرد هم آیند.

 

با این اوصاف، «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر» مؤسسه‌ای فرهنگی ـ صنفی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است که به منظور حفظ انسجام نیروهای پ.م.ج.ج، تلاش در جهت ادامة راه شهدای جهاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای جهادگر و ایثارگران سازمان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (پ.م.ج.ج) در هشت سال دفاع مقدس، حمایت از ایثارگران جهاد و خانواده‌های ایشان و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تخصصی این عزیزان، تأسیس شده و فعالیت می‌نماید.

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی؛ لطفا برای اطلاع از فراخوان‏ ها و اطلاعیه های کانون سنگرسازان بی سنگر عضو شوید.