برگزاری جلسه سه شنبه های قرآنی کانون سنگر سازان کاشان

 جلسه قرآنی کانون سنگر سازان کاشان سه شنبه  چهاردهم دیماه 1400 بعد ازنماز مغرب وعشاء و به نام و یاد سردار سرافراز؛ دلیرمرد ایران زمین ؛ حاج قاسم سلیمانی و  جهادگرشهید سید یوسف سیدیان برگزار گردید .

تقارن جلسه قرآنی کانون سنگر سازان کاشان با دومین سالگرد سردار رشید  این مرزو بوم ؛شهید حاج قاسم سلیمانی،تداعی گر یاد و خاطره رشادتهای بدون مرز این بزرگ مرد بی بدیل شده وسه شنبه قرآنی چهاردهم دیماه این کانون را مزین به نام دو شهید گرانقدر سردارسرلشکر حاج قاسم سلیمانی وسید یوسف سیدیان نمود . مدت زمانی از این جلسه منوربه تلاوت آیات و صفحاتی  از مصحف کریم  توسط حاضرین در جلسه گردیده و طبق روال قبل استاد سادات الحسینی به شرح و تفسیرآیات 17 تا 23 سوره مبارک"شعرا "بدین مضمون  پرداختند که این آیات پیرامون مواجهه حضرت موسی و برادرش هارون (علی نبینا و آله و علیهماالسلام ) بوده و در بردارنده پیامهای مهمی در گفتار پیامبر الهی می باشد که از آن جمله به درخواست آزاد سازی قوم مستضعف بنی اسرائیل و دعوت از فرعون به بندگی درپیشگاه حضرت رب العالمین اشاره می نماید ودرمقابل رفتار فریبنده و همراه با منت فرعون بر سر حضرت موسی (ع)مطرح گردیده و تهدید او مبنی بر مفتوح بودن پرونده قتل جوان قبطی را در پی  داردو به عبارتی از حربه های منت گذاری و تهدید علیه پیامبر استفاده می کند . استاد در کلام پایانی اعضای حاضر را به مطالعه و پیگیری گفتگوی خواندنی  وعبرت انگیز امام نور(حضرت موسی ) و امام نار(فرعون ) دعوت نمود  .  سپس آقای سقا حضرتی از اعضای کانون طی اشعاری به وصف سردار گرانقدر سلیمانی پرداخته و وصیت نامه ایشان را قرائت نمود.در ادامه مهندس نبوتی ازجانبازان و رزمندگان جهادگر کاشان به ذکر خاطراتی شنیدنی از همرزم شهیدش سید یوسف سیدیان بیاپرداخته و یادو خاطره هردو شهید سرافراز را گرامی داشتند .

نثار صلوات ،فاتحه وآیات قرائت شده در  جلسه سه شنبه چهارده دیماه 1400 به ارواح مطهر همه شهدا بالاخص شهیدان سردارسلیمانی و سید یوسف سیدیان پایانبخش این دورهمی قرآنی بود.

 

 

 

 

اشتراک این مطلب

نوشتن یک دیدگاه

مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز و فیلد های ستاره دار را پر کرده باشید. کد HTML مجاز نمیباشد.

درباره ی کانون

تشکل (سازمان) مردم‌نهاد «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر»، در سال 1383 با همت هیأت‌امنای آن که متشکل از «347» نفر از فرماندهان و باسابقه‌ترین نیروهای عملیاتی و ستادی «6» قرارگاه (لشگر)، «14» تیپ و «69» گردان مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ـ از سراسر کشور ـ بودند، تأسیس گردید و باعث شد این نیروها مجدداً گرد هم آیند.

 

با این اوصاف، «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر» مؤسسه‌ای فرهنگی ـ صنفی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است که به منظور حفظ انسجام نیروهای پ.م.ج.ج، تلاش در جهت ادامة راه شهدای جهاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای جهادگر و ایثارگران سازمان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (پ.م.ج.ج) در هشت سال دفاع مقدس، حمایت از ایثارگران جهاد و خانواده‌های ایشان و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تخصصی این عزیزان، تأسیس شده و فعالیت می‌نماید.

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی؛ لطفا برای اطلاع از فراخوان‏ ها و اطلاعیه های کانون سنگرسازان بی سنگر عضو شوید.