بازدید اردوی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تهران از کانون و یادمان شهدای سنگرساز بی سنگر خراسان رضوی

به گزارش کانون سنگرسازان بی سنگر استان خراسان رضوی، روز ۳شنبه سوم آبان ۱۴۰۱ کانون سنگرسازان بی سنگر استان خراسان رضوی در محل یادمان فرهنگ جهادی و شهدای سنگرساز بی سنگر میزبان جمعی از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تهران بود.

در این نشست صمیمی که اعضای هیئت مدیره کانون و همچنین رئیس اداره امور ایثارگران سازمان جهاد استان نیز حضور داشتند آقایان علی اکبر عرفانی و حبیب طلازاده رئیس و نایب رئیس هیئت مدیره کانون، به تشریح پیشینه تاریخی این مکان و روایتگری نحوه شکل گیری جهاد سازندگی خراسان بزرگ در اول انقلاب و فعالیت‌های گسترده صورت گرفته توسط جهادگران خراسانی در روستاها و همچنین نقش آفرینی ویژه آنان در دوران دفاع مقدس براي دانشجویان پرداختند. و دانشجویان از نمایشگاه دایمی مستقر در یادمان بازدید کردند.

در پایان این نشست، به سؤالات مطروحه از سوی دانشجویان پاسخ داده شد. اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در محیطی معنوی دوشادوش جوانان و پیشکسوتان جهاد و انقلاب پایان بخش این بازدید دانشجویی بود.

شایان ذکر است با تلاش‌ کانون سنگرسازان بی سنگر استان و همکاری سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی، ساختمان تاریخی کانون سنگرسازان بی سنگر خراسان رضوی به عنوان اثر تاریخی با موضوع دفاع مقدس طی سال ۱۴۰۰ در فهرست آثار ملی وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی ثبت گردیده است. و با هماهنگی قبلی آماده میزبانی و بازدید جمع های دانشجویی و دانش آموزی است.

 

اشتراک این مطلب

دیدگاه1

  • لینک نظر علی اصغر کریمی

    علی اصغر کریمی

    03/09/1401

    سلام و درود بر جهادگران و سنگر سازان بی سنگر امید است تا ظهور امام زمان عج راه ایشان همواره مستدام باشد ان شاءالله

نوشتن یک دیدگاه

مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز و فیلد های ستاره دار را پر کرده باشید. کد HTML مجاز نمیباشد.

درباره ی کانون

تشکل (سازمان) مردم‌نهاد «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر»، در سال 1383 با همت هیأت‌امنای آن که متشکل از «347» نفر از فرماندهان و باسابقه‌ترین نیروهای عملیاتی و ستادی «6» قرارگاه (لشگر)، «14» تیپ و «69» گردان مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ـ از سراسر کشور ـ بودند، تأسیس گردید و باعث شد این نیروها مجدداً گرد هم آیند.

 

با این اوصاف، «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر» مؤسسه‌ای فرهنگی ـ صنفی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است که به منظور حفظ انسجام نیروهای پ.م.ج.ج، تلاش در جهت ادامة راه شهدای جهاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای جهادگر و ایثارگران سازمان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (پ.م.ج.ج) در هشت سال دفاع مقدس، حمایت از ایثارگران جهاد و خانواده‌های ایشان و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تخصصی این عزیزان، تأسیس شده و فعالیت می‌نماید.

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی؛ لطفا برای اطلاع از فراخوان‏ ها و اطلاعیه های کانون سنگرسازان بی سنگر عضو شوید.