چاپ این صفحه

مدیر عامل کانون: حل مشکلات ایثارگران در زمینه اخذ سوابق ایثارگری از وزارت جهاد کشاورزی نیازمند همت ویژه ای است

مدیر عامل کانون سنگرسازان بی سنگر در سی و دومین جلسه فصلی شورای هماهنگی کانون سنگرسازان بی سنگر استان ها و شهرستان های ویژه گفت: یکی از خواسته های همیشگی کانون ها این بود که تفاهمنامه ای با اداره کل امور ایثارگران امضاء شود تا بر مبنای آن کانون استان ها هم بتوانند با ادارات ایثارگران همکاری داشته باشند. این قرارداد در زمان آقای رضوی انجام شد و ما چند جلسه هم خدمت آقای دکتر عبدی داشتیم، تا آن را اجرایی کنیم. دوستان نظرشان این است که آن را اجرایی تر کنیم. قرار بر این شد که روی آن بیشتر کار کنیم و امیدواریم طی ماه جاری آیین نامه اجرایی این تفاهمنامه هم تنظیم شود و تلاش می کنیم توسط معاون محترم توسعه وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شود. علت آن هم دست به عصا حرکت کردند روسای جهاد کشاورزی استان ها است.

محمد صدوری با اشاره به موضوع صدور کارت ایثار برای ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: مستحضرید تمامی ارگان هایی که مسئولیتی در زمینه کارت ایثار داشتند کار خود را شروع کرده اند و می توانیم بگوییم که جهاد از همه عقب تر است. ما مشکلات بودجه ای و نیروی انسانی اداره کل امور ایثارگران را بخوبی می دانیم. اما لازم است با توجه به اهمیتی که دارد این موضوع در دستور کار جدی شما قرار بگیرد. نیروها به استان ها فشار می آورند. بایستی برای این موضوع راه حلی پیدا کنیم.

صدوری در ادامه گفت: نکته دیگری که بایستی یادآوری کنم این است که مدت هاست کمیسیون مرکزی تشکیل نشده است. خیلی از مشکلات به دست این کمیسیون حل می شد. الان حتی سوابق ایثارگری که از استان ها ارسال می شود معطل می ماند. فلذا این کار فوق العاده اهمیت دارد. اصراری هم بر اینکه چه کسانی عضو این کمیسیون باشند، نیست؛ ولی اصل موضوع این است که این کمیسیون هر چه سریعتر تشکیل شود.

وی با اشاره به گردهمایی فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد افزود: سه سال است که گردهمایی فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد تشکیل نشده است. این جلسات همه ساله با حضور مسئولان کشوری و لشگری برگزار می شود. این یک بعد مطرح شدن ملی هم داشته است. این برای جهاد خیلی اهمیت داشته است. این از چیزهایی است که انتظار داریم پیگیری کنید و ان شاء الله امسال برگزار شود.

صدوری تاکید کرد: حل مشکلات ایثارگران در زمینه اخذ سوابق ایثارگری از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بسیج از دیگر مسائلی است که نیازمند همت ویژه ای است. در مقطعی پرونده های ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی به سازمان بسیج منتقل شد. این در حالی است که جهاد مرجع صدور گواهی جنگ هست ولی ما این شرایط را از دست داده ایم. متاسفانه برخی از استان ها خبر می دهند که اگر گواهی جبهه جهاد ارائه شود بهانه آورده می شود که حتما بایستی بروید از بسیج گواهی بگیرید و اگر این روند ادامه پیدا کند این گواهی ها ارزش خود را از دست می دهند. من پیشنهاد می کنم یک کارگروهی مسئول به سرانجام رساندن این موضوع شود.

مدیر عامل کانون سنگرسازان بی سنگر با اشاره به مشکلات بازنشستگان ایثارگر وزارت جهاد کشاورزی با صندوق بازنشستگی کشوری گفت: حدود 20 ماه است که امتیاز ایثارگری بازنشستگان جهادی در حال اعمال هستند. بر اساس برداشت اشتباهی که صندوق بازنشستگی داشت 50 درصد محاسبه کرده است. برخی از استان ها اصلا همین 50 درصد را هم اعمال نکرده اند. ما در جلسات مختلفی این موضوع را پیگیری کردیم ولی هنوز هیچ پیشرفتی حاصل نشده است. ضروری است که این مشکل را به صورت ویژه پیگیری کنیم.

صدوری در پایان گفت: ما زمانی در وزارت جهاد کشاورزی سهمیه سربازی زیادی داشتیم که این هم ظاهرا به مشکلاتی خورده است. امیدواریم این مشکل را هم پیگیری کنید. با حل این مشکل، برخی از مشکل نیاز به نیروی انسانی اداره کل امور ایثارگران هم حل شود.

اشتراک این مطلب