چاپ این صفحه

ما از معاون وزارت جهاد کشاورزی می خواهیم هر چه سریع تر کمیسیون مرکزی امور ایثارگران را احیاء کند

نایب رییس هیئت مدیره کانون سنگرسازن بی سنگر در سی و دومین جلسه فصلی شورای هماهنگی کانون سنگرسازان بی سنگر استان ها و شهرستان های ویژه گفت: در سال های 82 و 83 با هماهنگی که در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و فرماندهان جنگ ایجاد شد، بنا شد چند تشکیلات ایجاد شود تا به نوعی این فشار روی مسئولین جهاد کمتر شود و به نوعی اینها پاسخگوی نیازهای جامعه ایثارگری وزارت جهاد کشاورزی باشند.

عباس دارایی نژاد با اشاره به اینکه جهاد 540هزار نفر نیرو به جبهه های دفاع مقدس اعزام کرده است افزود: کمیسیون امور ایثارگران برخی از مشکلات ایثارگران از جمله سوابق و... را پیگیری و حل می کرد که متاسفانه چند وقتی است که تعطیل شده است. ما از معاون محترم توسعه وزارت جهاد کشاورزی می خواهیم هر چه سریع تر این کمیسیون را احیاء کند تا به حل اینگونه مشکلات بپردازد.

دارایی نژاد با اشاره به واگذاری سهام به ایثارگران گفت: بنا بر این بود که یک همسان سازی در این موضوع انجام شود. چون مثلا نسبت واگذاری در استان های مختلف متفاوت است. طرح راه حل این مسئله هم وجود دارد که اگر اجرایی شود ان شاء الله به صورت ریشه ای مشکل حل خواهدشد.

وی با اشاره به لزوم حفظ و ثبت فعالیت های سنگرسازان بی سنگر در دوران دفاع مقدس اشاره کرد: موضوع دایره المعارف دفاع مقدس قبلا برنامه ریزی شده است. امیدواریم اداره کل امور ایثارگران و کانون با کمک یکدیگر این موضوع را پیگیری کنند که نیازمند حمایت ویژه معاون محترم توسعه منابع و مدیریت وزارت است.

نایب رییس هیئت مدیره کانون سنگرسازان بی سنگر با اشاره به بحث حقوق لشگری جانبازان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد گفت: این موضوع از دیگر مواردی است که معطل مانده است. امیدواریم این کار به صورت ویژه پیگیری شود تا ان شاء الله جامعه عزیز ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی از آن بهره مند گردند.

دارایی نژاد با اشاره به اینکه لقب سنگرسازان بی سنگر توسط امام راحل به ایثارگران جهاد داده شده است گفت: آیا این زشت نیست که سازمان بازنشستگی 50 درصد این موضوع را قبول دارد. از معاون محترم وزیر جهاد کشاورزی می خواهیم به صورت جدی این مسئله را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: بحث مکان استقرار کانون ها از دیگر مسائلی است که بایستی برای آن فکری کرد. ما این مسائلی را که مطرح کردیم برای این است که ان شاء الله فشاری را از روی وزارت جهاد کشاورزی برداریم و بتوانیم به ایثارگران محترم خدمت رسانی بهتری کنیم.

لازم به ذکراست سی و دومین جلسه فصلی شورای هماهنگی کانون سنگرسازان بی سنگر استان ها و شهرستان های ویژه روز چهارشنبه 8 تیر ماه 1401 برگزار گردید.

اشتراک این مطلب