چاپ این صفحه

دکتر متکان: پیشنهاد من این است که یک کمیته ای تشکیل شود و مسائل صنفی ایثارگران را پیگیری نماید

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در سی و دومین جلسه فصلی شورای هماهنگی کانون سنگرسازان بی سنگر استان ها و شهرستان های ویژه گفت: بحث هایی که آقای دارایی نژاد فرمودند هیچ کدام خارج از حوزه منطق نبود، یعنی همه آنها منطقی و به حق است. این خواسته ها در طول سالیانی بر زمین مانده است. عزیزانی که در عرصه جنگ و جهاد بوده اند یادگارانی هستند که شاید نیاز به این موضوعات نداشته باشند، ولی بر ما فرض است که آن احترام لازم و آن چیزی که حق شان است را بدهیم. سلام واجب نیست ولی جواب سلام واجب است. برای ما این موضوعات جواب سلام است.

علی اکبر متکان در مورد کمیسیون مرکزی امور ایثارگران تصریح کرد: در حال انتخاب افراد این کمیسیون هستیم. کسانی که دارند انتخاب می شوند از همین جمع هستند و امیدوارم در هفته آینده اعلام شود. دوستان اشاره کردند که این مورد کمیسیون معطل مانده است، نخیر معطل نمانده است و در حال انجام است.

متکان در مورد بحث زمین موزه دفاع مقدس اشاره کرد: بحث زمین موزه دفاع مقدس جهاد موضوع مهمی است. انصافا باید آن سنگرسازان بی سنگر که اسم بسیار جالبی هست، آن رشادت ها باید زنده بماند و برای نسل جدید تجسم پیدا کند. امیدواریم جلساتی که جناب آقای صدوری داشتند به نتیجه برسد. من هم خودم پای کار وارد می شوم، سعی می کنم با بانک مشکلمان را حل کنیم و اگر نیاز هست امکاناتی بدهیم. متولی این موضوع هم باید کانون سنگرسازان بی سنگر باشد و ما هم در خدمتشان باشیم. آن موضوع باید بتواند ارزش های دفاع مقدس را به خوبی نمایش بدهد.

وی ادامه داد: در مورد مسائل صنفی ایثارگران که مطرح شد، من از آقای صدوری می خواهم یک کمیته ای را تشکیل بدهند، اگر چه باید این کارها قبلا انجام می شد که نشده است. اشتباه محضی هم هست که انجام نشده است. من پیشنهادم این است که یک کمیته ای تشکیل شود و این مسائل را پیگیری نماید. ما باید با کمک هم این مشکلات را حل کنیم. فقط معاونت توسعه نباشد که قول بدهد مشکلات را حل کند. با همکاری دوستان کانون سنگرسازان بی سنگر بایستی این مسائل را حل کرد.

متکان در پایان تصریح کرد: من هر چه از دستم بر می آید و در حد توانم در خدمت ایثارگران هستم.

اشتراک این مطلب