چاپ این صفحه

شهدا حق حیات به گردن ما دارند

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: شهدا حق حیات به گردن ما دارند، ما باید قدر جمهوری اسلامی و رهبری را بدانیم چرا که شهدا در این راه مجاهدت کرده‌اند و اگر فداکاری‌های آن‌ها نبود امروز ما نیز نبودیم و امنیت امروزمان را نداشتیم.

مراسم تکریم و تشییع پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده سنگرساز بی‌سنگر «مرتضی کردی» صبح امروز و با حضور خانواده محترم شهید، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی نماینده ولی فقیه و جمعی از معاونین و کارکنان این وزارتخانه برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای حادثه شاهچراغ و شهید تازه تفحص شده سنگرساز بی‌سنگر «مرتضی کردی» اظهار کرد: با آمدن پیکر مطهر این شهید روح تازه‌ای دمیده می‌شود و انرژی مضاعفی به ما خواهد رسید.

حجتالاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی خطاب به مادر شهید «مرتضی کردی»، گفت: شهدا همه چیزشان را به خدا داده‌اند و خدا نیز همه چیزش را به شهدا می‌دهد؛ شهدا زنده هستند و نزد پروردگار مقام و جایگاه بالایی دارند.

وی با اشاره به این که باید به شهدا متوسل بشویم و از آن‌ها کمک بگیریم، خاطرنشان کرد: شهدا فداکاری کردند و راه را به ما نشان دادند.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی، همچنین شناخت بیشتر شهدا از طریق مطالعه زندگینامه آن‌ها، تبیین مقام والای شهادت و عمل به وظایفمان نسبت به راه شهدا را سه وظیفه ضروری در این برهه از زمان دانست.

ربانی در پایان با بیان این که شهدا حق حیات به گردن ما دارند، تصریح کرد: ما باید قدر جمهوری اسلامی و رهبری را بدانیم چرا که شهدا در این راه مجاهدت کرده‌اند و اگر فداکاری‌های آن‌ها نبود امروز ما نیز نبودیم و امنیت امروزمان را نداشتیم.

گفتنی است؛ پیکر شهید «مرتضی کردی» به تازگی پس از گذشت ۳۴ سال از شهادتش با آزمایش (DNA) دی‌ان‌ای شناسایی شده‌ است.

همچنین شهید «مرتضی کردی» از سوی جهاد سازندگی در جبهه حضور یافت و دوازدهم مرداد ۱۳۶۷، با سمت جهادگر در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

اشتراک این مطلب

دیدگاه1