چاپ این صفحه

مشاور وزیر و مدیر کل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی: کانون و مجموعه ایثارگران استان ها در ارتباط نزدیک با هم باشند تا کارها بهتر به پیش برود

مدیر کل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی در سی امین جلسه فصلی شورای هماهنگی کانون سنگرسازان بی سنگر استان ها و شهرستان های ویژه که با حضور اعضای هیئت مدیره، مدیران عامل کانون سنگرسازان بی سنگر استان ها و شهرستان های ویژه و معاونین اداره کل امور ایثارگران وزارت چهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: در جلسه ای که با آقای دکتر خاوازی وزیر محترم جهاد کشاورزی داشتیم ایشان تاکید کردند که تمام قد در خدمت ایثارگران هستم و واقعا و انصافا تاکنون این موضوع را از ایشان دیده ایم ولی باید بپذیریم با تغییر نسلی که در دولت و به تبع آن وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است، هر چه تلاش در سیستم های ایثارگری خارج از دولت بکنیم تا زمانی که در سیستم اداری و دولتی جایگاه ویژه آن را نداشته باشیم، کار ممکن است به سختی پیش رود و نتیجه مطلوب را نتوانیم بدست آوریم.

سیدحمزه رضوی با اشاره به اینکه ممکن است اختلاف نظری هم بین تشکل ها وجود داشته باشد افزود: همینطور که ما در مرکز سعی می کنیم با کانون سنگرسازان بی سنگر در کنار هم و پشتیبان هم باشیم، در استان ها نیز شما همین نقش را داشته باشید. واقعا اگر ما کمیسیون ها و ادارات ایثارگران سازمان ها و کانون ها در کنار یکدیگر و پشتیبان هم نباشند هیچ یک نمی توانند ماموریت های خود را به خوبی انجام دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده مجددا کمیسیون امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی در ستاد کل نیروهای مسلح به رسمیت شناخته شده است و مشکل صدور گواهی جبهه و... برای ایثارگران پشتیبانی و مهندسی جنگ حل شده و ما می توانیم به این امور بپردازیم و توقع بنده ما این است که کانون و مجموعه ایثارگران استان ها در ارتباط نزدیک با هم باشند تا کارها بهتر به پیش برود.

رضوی تاکید کرد: برنامه ریزی که ما با آقای دکتر خاوازی و مهندس طلایی هم داشتیم بیشتر موضوعاتمان را در سه بحث مسکن، اشتغال و معیشت ایثارگران متمرکز کردیم و تاکید آقای وزیر هم این بود که شما بجای مباحث روزمرگی و گرفتاری های پیش پا افتاده بروید روی این مباحث اساسی کار کنید تا بتوانیم کارهای ارزنده و ماندگاری برای ایثارگران انجام دهیم. ما قرار نیست این شرکت های ایثارگران را که تشکیل دادیم، از محل سودش همینطور شرکت های دیگری را تاسیس کنیم و این ها را بزرگتر کنیم ولی عایدی برای ایثارگران نداشته باشد. بلکه بایستی برعکس درآمد و منفعت این شرکت های ایثارگری وارد زندگی ایثارگران شود. خواهش ما از کانون های محترم سنگرسازان بی سنگر هم همین است که در این موضوعات به ویژه مسکن و اشتغال اگر راهکار و نظری دارند ارائه دهند تا با خردجمعی به نتیجه بهتری برسیم.

لازم به ذکر است پاسخ به سوالات مدیران محترم کانون سنگرسازان بی سنگر استان ها و شهرستان های ویژه پایان بخش سخنان مدیر کل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی بود.

اشتراک این مطلب