چاپ این صفحه

شهردار تهران: ضرورت تبیین نقش مهندسی رزمی جنگ جهاد در پیروزی های دوران دفاع مقدس

شهردار تهران بر ضرورت تبیین نقش مهندسی رزمی جنگ جهاد در پیروزی های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس تاکید کرد.

به گرارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر پیروز حناچی در سی و یکمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد که امروز پنجشنبه در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات مغفول مانده در مباحث مربوط به دفاع مقدس، تشریح نقش مهندسی در جنگ است که پرداختن به آن جذابیت بیشتری برای نسل امروز دارد.

وی ادامه داد: افتخار من این است که شروع خدماتم با مهندسی جنگ جهاد سازندگی بوده است که با گردان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد آذربایجان شرقی در گیلان غرب همکاری می کردم.

حناچی خاطرنشان کرد: در مهندسی جنگ جهاد، غیر ممکن‌ها، ممکن می شد که نمونه بارز آن پل خیبر بود که به طول ۱۴ کیلومتر روی آب و بدون پایه، پلی نصب شد. همه کارخانجات در آن به کمک ما آمدند و من افتخار داشتم در مراحل نصب آن‌ در کنار برادران جهادگر حضور داشته باشم.

وی یادآور شد: قبل از آن پلی که به طول ۲ کیلومتر در جنگ اعراب و اسراییل نصب شده بود در دانشگاه های جنگ تدریس می‌شد که جهادگران با احداث پل خیبر، این رکورد را شکستند.

حناچی گفت: جهادگران با احداث زنجیره بیمارستان های صحرایی، رکورد زمانی جراحت تا اولین اتاق عمل را که تا قبل از آن مربوط به جنگ ویتنام بود، شکستند.

شهردار تهران تصریح کرد: این خدمات و افتخارات بر اساس روحیه جهادی و اعتماد به نفس و خودباوری بود که امام خمینی (ره) و شهدا به ما یاد دادند.

وی افزود: خودباوری مبنای انجام کارها بود، با دست خالی راهی پیدا می شد و هیچ چیز غیر ممکن نبود.

شهردار تهران اذعان کرد: ۸ سال دفاع مقدس علی رغم تمام سختی ها و مشکلات باید چراغ راه آینده باشد و تشریح وجوه مثبت آن برای آینده کشور و استمرار انقلاب اسلامی لازم است.

اشتراک این مطلب