هم اندیشی مجازی برنامه های گرامیداشت هفته جهاد

اولین نشست مجازی هم‎اندیشی و هماهنگی برنامه های گرامیداشت 42 امین سالگرد تاسیس جهادسازندگی با فرمان تاریخی حضرت امام (ره) و هفته جهاد، روز سه شنبه 18 خردادماه 1400 با حضور نمایندگانی از کانون سنگرسازان بی سنگر مرکز و کانون استان های: یزد، مازندران، مرکزی، فارس، همدان، اصفهان و کرمانشاه برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد صدوری مدیرعامل کانون مرکز، ضمن خیر مقدم، گزارشی از جلسه در دفتر معاون فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی که با حضور مدیرعامل کانون سنگرسازان بی سنگر و نمایندگانی از کانون جهادگران، کانون بازنشستگان و برخی قسمت های وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، ارائه کرد.

صدوری تشکیل ستاد هماهنگی برنامه های هفته جهاد را اعلام کرد و افزود: صورتجلسه ای در این باره به منظور هم افزایی فیمابین مجموعه های مختلف تنظیم شده که به کلیه استان ها و واحدهای تابعه استانی نیز ابلاغ می‏گردد.

مدیر عامل کانون سنگرسازان بی سنگر اشاره ای به پیش رو بودن انتخابات و اهمیت حضور پر شور مردم کرد و گفت: از مدیران کانون های سراسر کشور در خواست می کنم تا مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کنند ولی از هر گونه ورود به مصادیق و موضوعات سیاسی که خلاف اساسنامه ها است مانند همیشه خودداری کنند. آنچه که در تمام دوران انقلاب برای جهادی‏ها مهم بوده است حضور مردم در این مناسبات است.

در ادامه جواد فرحزادی مسئول دفتر ترویج فرهنگ جهادی کانون، به لزوم پر رنگ کردن شکلی و غنای محتوایی روز 27 خرداد و بازخوانی و تشریح پیام تاریخی حضرت امام (ره) در تشکیل جهادسازندگی به عنوان یک مبدأ تاریخی برای همه حرکت های جهادی اشاره کرد و افزود: فارغ از سازمان ها و عناوین، تا نسل های متمادی در تداوم انقلاب اسلامی، لزوم گفتمان سازی فراگیر فرهنگ اصیل جهادی برای جوانان جهادی نسل جدید وجود دارد که بعضاً اسم 27 خرداد و فرمان امام (ره) را هم نشنیده اند.

وی از اقدام مشترک و فراگیر کانون ها در هفته جهاد سال جاری در گفتمان سازی متن محتوای پیام 27 خرداد حضرت امام (ره)، به ویژه مولفه مردمی بودن جهادسازندگی که در این پیام به دفعات تکرار شده، و تولید کلیپ و محتوای هنری در این باره خبر داد.

در ادامه نمایندگان کانون های حاضر در جلسه به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود درباره راهکارها و بایسته های بزرگداشت سالروز تاسیس جهادسازندگی پرداختند و اقدامات و برنامه های خود در این باره را تشریح کردند.

کلونیان مدیر عامل کانون سنگرسازان بی سنگر مازندران، بر اهمیت توجه دادن به مولفه مردمی بودن جهاد، دست دراز کردن پیش مردم و مشارکت گرفتن از آحاد مردم برای حل مشکلات خود مردم و خدمت به نظام اسلامی را که در متن پیام حضرت امام (ره) وجود دارد تاکید کرد.

وی هم افزایی و حمایت کانون ها از سازمان های استانی و نیروهای جوان تازه وارد در ادارات ایثارگران استان ها را موضوعی مهم خواند و بر لزوم تشکیل جلسات مشابه در استان ها به منظور هماهنگی در امور مختلف تاکید کرده و پیشنهاد تقدیر از فعالان جهادی را در هفته جهادسازندگی مطرح کرد.

در ادامه محمد حیدری دلگرم مدیر عامل کانون همدان، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این کانون در راستای ترویج فرهنگ جهادی و جلسه با پیشکسوتان جهادی در باغ موزه دفاع مقدس استان و... در حال انجام است، به موضوع تشریح و تبیین متن پیام تاسیس جهاد در نماز جمعه ها و نیز ایجاد یادمان های جهادسازندگی در مزار شهداهای سراسر کشور را، علاوه بر حراست از میادین و خیابان هایی که با نام جهادسازندگی نامگذاری شده اند، پرداخت و مورد توجه قرار داد.

محمدعلی انصاری مدیر عامل کانون یزد نیز از ارتباط خوب کانون این استان و هماهنگی در برنامه ها با سازمان جهاد استان خبر داد و گزارشی از دیدارهای حمایتی و تورهای فرهنگی-تفریحی برای جانبازان و ایثارگران جهادی توسط کانون استان و با حمایت بانیان مردمی ارائه داد.

لطف الله قدیری مدیر عامل کانون استان مرکزی بحث گفتمان سازی فرهنگ جهادسازندگی در سطح جامعه را حائز اهمیت ویژه دانست و گفت: با تاکید بر محتوای پیام 26 خرداد حضرت امام (ره) در تاسیس جهادسازندگی، جهادسازندگی اصلی ترین عامل جلب مشارکت مردم در انقلاب و نظام اسلامی است. با توجه به جذاب و بدیع بودن روایت ها و خاطرات جهاد و جهادی ها برای همه قشرها، نباید بگذاریم مانند برخی سال ها، ذکر نام جهادسازندگی و پیام 27 خرداد کمرنگ شود، و برای این کار باید شرایط را برای حضور همه جوانانی که عاشق جهاد و فرهنگ جهادسازندگی هستند مهیا کنیم.

قدیری پیگیری بحث دائره المعارف پ.م.ج.ج با اداره کل حفظ آثار استان و برگزاری نشست خبری در هفته جهاد را از جمله برنامه های کانون استان مرکزی در این رابطه عنوان کرد.

در ادامه عبدالرضا توسلیان مدیر عامل کانون اصفهان بر لزوم ارتباط کانون ها با ائمه جمعه در سراسر کشور تاکید کرد و علاوه بر تاکید بر تقویت روابط با سازمان جهاد استان ها، بر لزوم حضور کانون در میان جامعه و مردم، و مواجهه و گفتگوی صمیمی با مردم تاکید کرد و افزود: پیشنهاد می کنم در دبیرستان ها توسط پیشکسوتان جهادی دستاوردهای جهاد را مطرح کنیم که نیازمند پیگیری از مسئولان مربوطه و فراهم نمودن ملزومات و استانداردهای اجرایی و محتوایی خاص خود است.

غلامرضا خاکسار مدیر اجرایی کانون کرمانشاه بر بحث پیگیری احیای جهاد برای تقویت فرهنگ سازی آن اشاره و آن را سبب ترویج یافتن بهتر این فرهنگ در جامعه دانست.

محمدرضا حسینی از اعضای کانون فارس و به عنوان یکی از عوامل جوان و نخبه کانون استان، ضمن تاکید بر لزوم کمک گرفتن از نسل جوان برای موفقیت در اقدامات فرهنگی، به ضرورت ترویج فرهنگ جهادی اشاره کرد.

وی به توجه چند سال اخیر کانون فارس به موضوعات فرهنگی و مشخصاً بحث کتاب اشاره و از رونمایی احتمالی 2 عنوان کتاب جدید در هفته جهاد امسال خبر داد.

حسینی با اشاره به نگارش مقاله در این استان با محوریت جوانان، پیشنهاد «ثبت خاطره ماندگار از جنگ و جهاد» را بصورت تصویری یا متنی از پیشکسوتان جهادی مطرح و از آمادگی این استان برای انتقال این خاطرات به بسیجی ها و گروه های جهادی و بسیج سازندگی استان خبر داد.

در پایان سیدجواد میرشفیعیان مسئول امور استان های کانون مرکز نیز ضمن تشکر از مشارکت خوب استان ها در این برنامه، بر لزوم توجه به جوانگرایی و تخاطب با جوانان تاکید کرد.

در پایان این جلسه تاکید شد کانون های استان ها، علاوه بر پیگیری و مشارکت در برنامه های تدارک دیده شده توسط سازمان جهاد استان ها، نسبت به ایده پردازی و اجرای برنامه های گوناگون اعم از سخنرانی، مصاحبه، تولید و انتشار کلیپ و پیام متنی در فضای مجازی و دیگر برنامه های ابتکاری که با استفاده از ظرفیت های بالای کانون استان ها قابل تحقق است نیز کوشا و دارای ابتکار عمل باشند.

جلسه با یاد شهدای جهادسازندگی، انقلاب و دفاع مقدس و به ویژه جهادگر عزیز مهندس عظیمی خاتمه یافت.

 

اشتراک این مطلب

نوشتن یک دیدگاه

مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز و فیلد های ستاره دار را پر کرده باشید. کد HTML مجاز نمیباشد.

درباره ی کانون

تشکل (سازمان) مردم‌نهاد «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر»، در سال 1383 با همت هیأت‌امنای آن که متشکل از «347» نفر از فرماندهان و باسابقه‌ترین نیروهای عملیاتی و ستادی «6» قرارگاه (لشگر)، «14» تیپ و «69» گردان مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ـ از سراسر کشور ـ بودند، تأسیس گردید و باعث شد این نیروها مجدداً گرد هم آیند.

 

با این اوصاف، «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر» مؤسسه‌ای فرهنگی ـ صنفی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است که به منظور حفظ انسجام نیروهای پ.م.ج.ج، تلاش در جهت ادامة راه شهدای جهاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای جهادگر و ایثارگران سازمان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (پ.م.ج.ج) در هشت سال دفاع مقدس، حمایت از ایثارگران جهاد و خانواده‌های ایشان و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تخصصی این عزیزان، تأسیس شده و فعالیت می‌نماید.

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی؛ لطفا برای اطلاع از فراخوان‏ ها و اطلاعیه های کانون سنگرسازان بی سنگر عضو شوید.