تقدیر از اعضای گروه راهیان جهادی کانون سنگرسازان بی سنگر

روز دوشنبه 22 آذرماه 1400 نشست صمیمیِ اعضای جهادگر گروه راهیان جهادی کانون سنگرسازان بی سنگر با هدف تجدید دیدار، بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات اعضا و گفتگو درباره نحوه تداوم اردو در آینده، با حضور پیشکسوتان و جوانان جهادگر و همچنین مدیرعاملان دو کانون سنگرسازان بی سنگر مرکز و استان همدان برگزار شد.
در این نشست که در سالن جلسات کانون سنگرسازان بی سنگر در تهران برگزار شد، پیشکسوتانی همچون آقایان: صدوری، شانه ساز، دلگرم، میرشفیعیان، طوبا، روحی، نادعلی، آقاخانی، یداللهی و نیز حجت الاسلام و المسلمین رضایی نیا حضور داشتند. همچنین در این نشست با حضور فرزند برومند مرحوم حاج عزیزاله ظهوری –عضو فقید گروه که تنها چند روز بعد از پایان اردو به رحمت ایزدی پیوست- یاد و خاطره این پیشکسوت با اخلاص جهاد سازندگی گرامی داشته شد و قاب عکسی به عنوان یادگاری اعضای گروه به خانواده مرحوم تقدیم شد.
در ابتدای جلسه آقای صدوری مدیرعامل کانون مرکز ضمن خیر مقدم به مدعوین، در مورد اهمیت توجه به گروه های جهادی و ضرورت ارتباط میان جوانان و پیشکسوتان مطالبی بیان کرد و با ابراز خرسندی از راه افتادن این چنین بسترهای ارتباطی مانند اردوی راهیان جهادی در کانون، تداوم این برنامه را لازم و ضروری دانست. در ادامه آقای دلگرم به عنوان متولی و پیگیر اصلی احداث یادمان شهدای جهاد سازندگی در بانه، به بیان نکاتی درباره اقدامات انجام شده و برنامه های آینده کانون همدان برای تکمیل و بهره برداری فرهنگی بیشتر از آن در جهت نشر فرهنگ ایثار و جهاد در سطح کشور و اردوهای راهیان نور و جهادی پرداخت.
همچنین در این نشست، با تاکید بر اینکه اقدامات انجام گرفته حول یادمان به هیچ وجه منحصر به یک یا چند اردوی چند روزه نبوده و کانون همدان چندین سال است که یک تنه پیشتاز برای این موضوع بوده و هست، گزارشی از اقدامات اجرایی و فرهنگی انجام گرفته طی اردوی کوتاه مردادماه گروه در محل یادمان ارائه شد. آقای شانه ساز مدیرعامل کانون سنگرسازان بی سنگر استان همدان در این باره گفت: تمام هزینه های یادمان، از محل کمک های بانیان و هزینه شخصی دست اندرکاران تا بدین جا تامین شده و حتی در مواردی یکی از اعضاء فرش منزل خود را برای پرداخت بدهی کارگرانی که در یک مقطع در یادمان کار کرده بودند فروخته است.
در ادامه علاوه بر پیشکسوتان، دانشجویانی که در این اردو شرکت داشتند نیز به بیان آموخته ها و برنامه هایشان بعد از این اردو پرداخته و انتقادات و پیشنهادات خودشان را نسبت به ادامه ارتباط با کانون بیان کردند. همچنین در این جلسه لزوم ادامه فرآیند ارتباط جوانان با کانون و نوع این ارتباط بررسی شد و جوانان و پیشکسوتان در این باره اظهار نظر کردند.
در پایان جلسه، عکس یادبودی از این اردو به همراه تقدیرنامه تقدیم اعضاء شد. این جلسه تا نماز ظهر ادامه پیدا کرد و پس از اقامه نماز جماعت و صرف ناهار به اتمام رسید.
گفتنی است اولین اردوی راهیان جهادی کانون سنگرسازان بی سنگر به همت و ابتکار دفتر ترویج فرهنگ جهادی کانون سنگرسازان بی سنگر، دوازدهم تا نوزدهم مردادماه سال جاری در محل یادمان شهدای جهادسازندگی بوالحسن در شهرستان بانه، با محوریت کمک به تکمیل ساختمان یادمان و روایتگری پیشکسوتان جهادگر پ.م.ج.ج برگزار شده بود.

اشتراک این مطلب

نوشتن یک دیدگاه

مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز و فیلد های ستاره دار را پر کرده باشید. کد HTML مجاز نمیباشد.

درباره ی کانون

تشکل (سازمان) مردم‌نهاد «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر»، در سال 1383 با همت هیأت‌امنای آن که متشکل از «347» نفر از فرماندهان و باسابقه‌ترین نیروهای عملیاتی و ستادی «6» قرارگاه (لشگر)، «14» تیپ و «69» گردان مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ـ از سراسر کشور ـ بودند، تأسیس گردید و باعث شد این نیروها مجدداً گرد هم آیند.

 

با این اوصاف، «کانـون سنگرسازان بی‌سنگر» مؤسسه‌ای فرهنگی ـ صنفی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است که به منظور حفظ انسجام نیروهای پ.م.ج.ج، تلاش در جهت ادامة راه شهدای جهاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای جهادگر و ایثارگران سازمان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (پ.م.ج.ج) در هشت سال دفاع مقدس، حمایت از ایثارگران جهاد و خانواده‌های ایشان و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تخصصی این عزیزان، تأسیس شده و فعالیت می‌نماید.

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی؛ لطفا برای اطلاع از فراخوان‏ ها و اطلاعیه های کانون سنگرسازان بی سنگر عضو شوید.